کریم نوایی نظامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قاچاقچیان شب هنگام اقدام به مخفی نمودن 65 گالن 20 لیتری گازوئیل در تاسیسات پایانه مرزی دوغارون کرده بودند تا فردای آن روز سوخت قاچاق را به رانندگان افغانستانی بفروشند.
وی گفت: روزانه 140 دستگاه کامیون از طریق این پایانه مرزی وارد افغانستان می شوند و برخی سودجویان گازوئیل قاچاق را به نرخ هر لیتر 35 هزار ریال به رانندگان می فروشند.
مدیر پایانه مرزی دوغارون قیمت هر لیتر گازوئیل را در افغانستان 70 هزار ریال ذکر و بیان کرد: هر لیتر گازوئیل به نرخ سه هزار ریال در جایگاههای سوخت داخل کشور عرضه می شود و اصطلاحا 'گازوئیل کشها' این سوخت را لیتری 25 هزار ریال به دلالها در مرز می فروشند و آنها نیز سوخت را لیتری 35 هزار ریال به رانندگان گذری در مرز عرضه می کنند.
تفاوت فاحش قیمت سوخت در دو سوی مرز ایران و افغانستان و فروش آزاد آن به رانندگان افغانستانی در منطقه ویژه اقتصادی، پایانه و بازارچه مرزی دوغارون در جوار مرز شرقی خراسان رضوی ناخواسته این محدوده را به عرصه جولان قاچاقچیان گازوئیل تبدیل کرده است.
خراسان رضوی 300 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد که 90 کیلومتر آن در محدوده شهرستان تایباد واقع است. پایانه مرزی دوغارون در 18 کیلومتری شهر تایباد قرار دارد. مرکز شهرستان 118 هزار نفری تایباد در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.