سردار بهمن کارگر روز سه شنبه در دیدار مسئولان دفاتر حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کشور با نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در مشهد افزود: از 15 اسفند پارسال تا پنجم فروردین امسال هم یک میلیون و 300 هزار نفر از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس دیدن کردند که از این تعداد یک میلیون نفر از مناطق عملیاتی استان خوزستان دیدن کردند.
وی اضافه کرد: اگر سیل در جنوب و غرب کشور رخ نمی داد این آمار بسیار بالاتر می رفت با این وجود تعداد بازدید کنندگان نوروزی 10 درصد بیشتر از سال قبل است.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: در حادثه سیل اخیر، قرارگاههای این بنیاد برای اسکان در اختیار هموطنان سیل زده قرار گرفت و 250 هزار طبخ غذا نیز در این اردوگاهها انجام می شود.
سردار کارگر با اشاره به چاپ کتابهای مختلف در حوزه دفاع مقدس افزود: تا پیش از سال 1393 تعداد 700 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس به چاپ رسید اما از این سال به بعد طی مدت سه سال دوهزار عنوان کتاب در این خصوص منتشر شده است و پارسال هم 900 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس چاپ شد.
وی در خصوص موزه دفاع مقدس خراسان رضوی هم گفت: موزه دفاع مقدس این استان امسال جزء شش موزه ای قرار گرفت که دو مرحله آن به بهره برداری می رسد.
بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع­ مقدس به موجب فرمان مقام معظم فرماندهی کل قوا و بند ۲۲ شرح وظایف ستاد کل نیروهای مسلح در تاریخ ۱۳۶۹/۷/۱۲ تأسیس شد.
اساسنامه این بنیاد در تاریخ ۱۳۷۱/۵/۲۱به تصویب مقام معظم رهبری رسید و به موجب تدابیر مورخ ۱۳۷۷/۶/۳۱ ایشان اصلاح شد.
این بنیاد در تابعیت ستاد کل نیروهای مسلح قرار دارد و ضمن برخورداری از پشتیبانی عمومی و حمایتهای ستاد کل با توجه به مفاد اساسنامه، گستردگی مأموریت و ضرورت ارتباط مستقیم با نهادها و سازمانهای ذی­ ربط و سایر دستگاهها تابع ضوابطی است که به تصویب هیات امنای بنیاد می­رسد.
هدف از تشکیل بنیاد، حفاظت و بهره­ برداری از آثار و ارزشهای دفاع­ مقدس و ثبت حماسه­ های جاودانه امت اسلام و آثار آن در شئون فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی و جلوگیری از نابودی و تحریف و یا به فراموشی سپرده شدن میراث گرانبهای خون پاک ایثارگران اسلام و دستاوردهای دفاع ­مقدس عنوان شده است.
1922/7507
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.