پیشکسوت پارک علم و فناوری در خصوص اهمیت صادرات دانش اینگونه بیان کرد:اگر ما بتوانیم شرکت های دانش بنیان را به لحاظ فیزیکی و معنوی حمایت کنیم ،دیگر نفت حربه ای تحریمی برای ما نخواهد بود.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، حسن علم الهدی در نشستی با حضور شرکت های دانش بنیان و مدیران استانی ضمن تبریک سال نو به بارش های اخیر کشور اشاره کرد و بیان کرد: خداوند عنایت خود را در زمانی که ملت ایران نگرانی این موضوع را که در ۵ سال آینده با نبود آب چه اتفاقی خواهد افتاد اینگونه بر ما تمام و کمال عرضه کرد اما به دلیل عدم امادگی و ضعف مدیریت در برخی جنبه ها اعم از فرماندار ،استاندار، بخشدار و شهردار منطقه که همه باید به فکر مقابله با اتقاقات این چنینی باشند این نعمت الهی در کنار فواید بسیار خود صدماتی را نیز در پی داشت؛ لذا بحث مدیریت بحث مهمی است.

 وی در ادامه به اهمیت رونق تولیدات داخلی اشاره کرد و افزود:مقام معظم رهبری امسال بحث رونق تولیدی را مطرح کردند که اگر ما بتوانیم مدیران تولیدی با فکر و انگیزه تولیدی تربیت کنیم به جاهای بسیار خوبی خواهیم رسید.

 وی در همین خصوص ادامه داد:تولید به عوامل و مباحث زیادی بستگی دارد و بسیار میتوانند در بحث اشتغال،کارآفرینی. بحث جوان که ما کشوری هستیم با نیروهای جوان که همانگونه که میدانید بحث جوان یکی از منابع اصیل توسعه  تولید و رونق تولید است ؛تاثیر گذار باشند.

علم الهدی در ادامه به نقش موثر دانشگاه و شرکت های دانش بنیان در رونق تولید اشاره کرد و گفت: اگر ما بتوانیم شرکت های دانش بنیان را به لحاظ حمایت های فیزیکی،معنوی، قانونی و حمایت هایی که بتواند آن ها را رشد دهد جلو رویم ،دیگر نفت حربه تحریمی برای ما نخواهد بود و ملتی به سخره و بازی گرفته نخواهند شد.

وی افزود: بنابراین به اعتقاد من ما می توانیم فرصت های بسیار خوبی که در اختیار ایران اسلامی هست با وجود  منابع و معادن زیادی که داریم و با جنبه های کشاورزی و فرهنگی به سمت یک اقتصاد دانش محور،دانش بنیان و یادگیری پیش روی کنیم.

وی در خصوص تربیت مدیران دانش بنیان و سایر شرکت ها گفت: اگر می خواهیم رونقی در تولید داشته باشیم مدیرانی را باید تربیت کنیم که باور داشته باشند که می توانیم تولیدی داشته باشیم که هم در بازارهای داخلی و هم بازار های خارجی رقابت کند و امیدواریم این شرکت های دانش بنیان  با همدلی ،همراهی و هماهنگی در این جهت جلو روند کما اینکه در حال حاضر ایران در جایگاه پانزدهم تولید علم قرار دارد و چشم امید کشور به موسسات فناور و دانش بنیان و جوانان تحصیل کرده ایست که انشالله بتوانند سال ۹۸ را هرچه نواورتر ،باشکوه تر و بهتر ارایه بکنند و رقم ما در پایان سال رقم جالبی باشد و بتوانیم صنعت را هم در این مسیر هدایت کنیم.

علم الهدی در پایان با بیان اینکه قدرت منطقه ای ایران ادامه داد: ما این قدرت را از دین و فرهنگ و تاریخ چندین هزار سال خود داریم و این محبت الهی برای رشد و تکامل و پیشرفت وجود دارد.

همچنین رضا قنبری رئیس پارک علم و فناوری در خصوص اجرای شبکه سازی برای پارک علم و فناوری خراسان بیان کرد:قرار است در راستای شبکه سازی که برای پارک در حال انجام گیری است همانطور که سه شبکه برای پارک مفروض است شبکه مشتریان بیرونی،شبکه ای با پارک های دیگر و یک شبکه داخلی تا بتوانیم شرکت های بزرگ و فناور استان را به مطالبه گری با ایجاد این شبکه دعوت کنیم،هرچند که این تشکل و این انجمن قرار نیست که خط کشی باشد.

 وی در همین خصوص افزود:البته ما انجمن های دیگری نیز داریم اما آنها رو صنف خود تمرکز دارند باید به عام بودن دانش بنیان توجه کنیم و صنعت را به دو قسمت دانش بنیان و غیردانش بنیان تقسیم نکنیم .

قنبری در خصوص لزوم تغییر قوانین قدیمی ناظر بر شرکت های دانش بنیان اظهار کرد: بزرگترین معضل شرکت دانش بنیان ،عدم فهم و اجرای قوانین قدیمی ست که نیاز به بازبینی دارد و این قوانین در جهت  ارتقای اقتصاد شرکت های دانش بنیان  استان باید تغییر یابد.

رئیس پارک علم و فناوری در پایان بیان کرد:امیدواریم از دل این همایش یک هیئت مدیره قوی،پیگیر و مطالبه گر بیاید و چند صدایی که این روزها غالبا در بخش دولتی است به سمت شرکت های خصوصی نیز ببریم.

افشین کلاهی رئیس مجمع تشکل های دانش بنیان اتاق بازرگانی و کشاورزی نیز در ادامه جلسه اشاره ای به حمایت دولت از شرکت های دانش بنیان کرده و گفت: در کنار اینکه دولت به این فکر افتاد که از شرکت های دانش بنیان حمایت کند ما هم به همین صورت رشد کردیم و دیدیم که در بخش خصوصی باید سازکار و تشکلی باشد ،سعی کردیم کار را توسعه دهیم و تشکل هایی را تشکیل دهیم  و نتیجه آن مجمع تشکل های دانش بنیان است که در حوزه های مختلف فناوری فعالیت می کنند و همچنین از کمک استانی افراد در شرکت های دانش بنیان کمک گرفتیم برای اینکه یک حلقه و تشکلی باشد که حرف انها را به گوش مسئولین  در حوزه حمایتی دانش بنیان برساند .

وی در پایان گفت: من بسیار به کار تشکلی معتقد هستم و ایمان دارم که انجمن های شرکت های دانش بنیان استان باید با قدرت شکل بگیرند،حامی شما بوده و حرف شما را به گوش دوستان برسانند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.