حجت الاسلام مهدی دامغانی روز سه شنبه در نشستی خبری افزود: در مجموع پارسال 19 هزار و 792 نفر متوفی در فردوسهای این سازمان دفن شدند که 60 درصد از این تعداد مرد و بقیه زن بودند.
وی اضافه کرد: تنها از افرادی هزینه محل دفن دریافت می‌شود که از قبل برای خود محل مشخصی را در نظر می‎گیرند و جای قبر خریداری می کنند که میانگین قیمت جای قبر در سال گذشته 68 میلیون ریال بود.
مدیرعامل سازمان فردوسهای شهرداری مشهد گفت: البته در برخی بلوکهای خاص نیز قیمت یک جا قبر به 150 میلیون ریال می رسد که ظرفیت آنها محدود است.
دامغانی در خصوص دستگاه غسل مکانیزه در بهشت رضا(ع) نیز افزود: چندین بار این دستگاه اصلاح شده اما باز هم استادانی از قم ایراداتی بر آن وارد کرده اند و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که این دستگاه خیلی کاربردی نیست.
وی ادامه داد: کار غسالها بسیار واجب و مهم است و علاوه بر آنها دفن ‎کنندگان، انتظامات و رانندگان آمبولانس هم هستند که واقعا جزء سخت‎ترین مشاغل هستند اما در رده مشاغل سخت قرار ندارند.
مدیرعامل سازمان فردوسهای شهرداری مشهد گفت: برای قراردادن مشاغل این افراد در رده مشاغل سخت موانعی وجود دارد اما پیگیر تحقق این مهم هستیم.

* چراغ برات
مدیرعامل سازمان فردوسهای شهرداری مشهد با اشاره به فرارسیدن ایام چراغ برات و نیمه شعبان افزود: زیارت اهل قبور از اموری است که در دین توصیه شده و از قدیم در مشهد رسم است که شهروندان در روزهای 12، 13 و 14 ماه شعبان به زیارت اهل قبور می روند.
دامغانی با بیان اینکه زیارت اهل قبور نباید به این روزها محدود شود اضافه کرد: در این ایام حجم ترددها زیاد است لذا تمهیدات لازم با نهادهای مرتبط نظیر پلیس راهور، اورژانس و اتوبوسرانی اندیشیده شده است.
وی ادامه داد: بیش از 400 دستگاه اتوبوس در این ایام آماده خدمات ‏رسانی هستند و تاکسیرانی نیز خدمات ویژه‎‏ای در داخل و خارج بهشت رضا (ع) مشهد ارائه خواهد کرد.
مدیرعامل سازمان فردوسهای شهرداری مشهد گفت: در این ایام غرفه‎های فرهنگی و غرفه هایی نیز برای کمک به سیل زدگان در آرامستانها برپا شده است.
دامغانی افزود: فردا چهارشنبه نیز بزرگترین پرچم با محتوای یا صاحب‎الزمان(عج) در گلزار شهدای بهشت رضا(ع) مشهد با ابعاد حدود 200 متر مربع به اهتزاز درخواهد آمد که شاید بزرگترین پرچم با این محتوا باشد.
مساحت کنونی آرامستان بهشت رضا(ع) به عنوان بزرگترین قبرستان کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد حدود 175 هکتار است.
1922/7505
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.