هادی رجایی نیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به رغم بارندگی بسیار حجم آب سد تبارک قوچان تغییر محسوسی نداشته است.
وی اظهار داشت: بارندگی در این شهرستان سبب بروز سیلاب نشده و رود خانه ‌ها و مسیل ‌ها دارای روان آب شده اند و نفوذ مناسب آب در زمین شرایط مطلوب برای کشاورزی و تأمین ذخایر زیرزمینی فراهم کرده است.
وی گفت: در بارندگی های اخیر هیچ راهی در این شهرستان مسدود نشده و خسارت قابل ‌توجهی در بخش راهها رخ نداده و فقط تأسیسات عمومی در این شهر دچار خسارت شده ‌است.
رجایی نیا افزود: تاکنون مشکل خاصی در روستاهای قوچان نیز مشاهده نشده و هشدارهای لازم از طریق دهیاران به ساخت ‌و سازهای انجام ‌شده در مسیل ‌ها داده شده است.
وی اظهار داشت: به دلیل بافت فرسوده، وجود چند مسیل در روستای آبجهان و اجرا نشدن طرح هادی خسارت ‌های فنی و تأسیساتی در این روستا واردشده است.
وی با بیان اینکه عشایر قوچان در منطقه مراوه‌ تپه مستقر بوده و در سیل استان گلستان خسارت‌ دیده ‌اند گفت: در سیل گلستان 157 رأس گوسفند عشایر قوچان تلف و 70 تا 100 درصد سازه ‌های مسکونی آنها تخریب ‌شده است.
رجایی نیا میزان خسارات بارندگی ‌های اخیر در شهرستان قوچان را 350 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: 120 میلیارد ریال این خسارت مربوط به عشایر قوچان بوده است.

* بارندگی ‌های قوچان از 150 میلیمتر فراتر رفت
رئیس اداره هواشناسی قوچان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: بارندگی‌ در این شهرستان طی سال جاری از 150 میلیمتر فراتر رفت و این در حالی است که میزان بارش ‌های سالانه در قوچان 310 میلیمتر ثبت ‌شده است.
حمید کامل نیکوکار طوسی افزود: میزان بارندگی در سال زراعی جاری در این شهرستان تاکنون 360 میلیمتر بوده که نسبت به سال زراعی گذشته 116.7 میلیمتر افزایش داشته است.
شهرستان 180 هزار نفری قوچان در 137 کیلومتری شمال مشهد واقع است.
7501 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.