بنا بر این گزارش حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در تماس تلفنی با علیرضا رزم حسینی از آخرین اقدامات ستاد مدیریت بحران استان خراسان رضوی و تمهیدات اندیشیده شده برای مقابله با خسارتهای ناشی از وقوع سیل اطلاع پیدا کرد.
رئیس جمهوری در این گفت‌ و گوی تلفنی، از آخرین میزان خسارتهای سیل در شهرستانهای خراسان رضوی و اقدامات انجام شده توسط ستاد مدیریت بحران برای کنترل شرایط اطلاع پیدا کرد و برای جلوگیری از ورود خسارت به مردم درنتیجه بارشهای رگباری دستورات لازم را صادر کرد.
بنا براین گزارش روحانی در ادامه گفت‌ و گوی تلفنی با استاندار خراسان رضوی پیگیر مسائل اقتصادی استان و برنامه های رزم حسینی برای ایجاد تحول اقتصادی و توسعه منطقه ای شد و بر ضرورت برقراری ارتباط نزدیک با علما به ویژه نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد.
استاندار خراسان رضوی نیز در جریان این گفت‌ و گو ضمن ارائه گزارشی از عملکرد ستاد مدیریت بحران استان و برنامه ریزیهای انجام گرفته برای مقابله با خسارتهای ناشی از وقوع سیل، پیگیریهای رئیس جمهوری را سبب دلگرمی نیروهای عملیاتی خدمت رسان به مردم دانست.
بر اساس پیش بینیهای اداره کل هواشناسی خراسان رضوی بارش شدید باران که از شنبه شب در این استان آغاز شده تا فردا 27 فروردین ادامه دارد.
بارندگی شدید در این مدت موجب جریان سیل در شهرستانهای کلات، درگز و سرخس واقع در شمال و بجستان در جنوب خراسان رضوی و خساراتی در این مناطق شده است. شدیدترین این خسارتها مربوط به شهر کلات به خاطر آبگرفتگی دهها منزل مسکونی بود که منجر به تخلیه یکی از محلات این شهر شد.
همچنین تاکنون هفت سد در این استان سرریز شده و چهار سد دیگر در آستانه سرریز قرار گرفته اند. هشت رودخانه نیز در نقاط مختلف خراسان رضوی به خاطر حجم بارشهای شدید سیلابی شده اند. با این وجود به خاطر تمهیدات و اقدامات پیشگیرانه دستگاههای مسئول و نظارت مستقیم استاندار خراسان رضوی و دیگر مدیران استانی تاکنون سیل در این خطه تلفات جانی نداشته است.
1922/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.