محسن ذبیحی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:این برآورد اولیه 90 میلیارد ریالی ناشی از بارش باران و توفان و جاری شدن سیلاب اخیر در خراسان رضوی، خسارات مستقیم به شبکه برق است و خسارات غیر مستقیم در این برآورد لحاظ نشده است.
وی اضافه کرد: خاموشیهای ناشی از بارندگی و توفانهایی که طی روزهای پایانی سال 97 و فروردین ماه امسال در سطح استان رخ داد با وجود وارد کردن خسارت با تلاش و همت کارکنان شرکت در کوتاه ترین زمان ممکن برطرف شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: این خسارات بیشتر شامل سقوط و شکستگی پایه ها، قطع هادی های شبکه، برخورد اجسام خارجی، آبگرفتگی تابلوها و پارگی سیم می شود.
ذبیحی افزود: با توجه به اعلام آماده باش قبلی و حضور کامل نیروهای اجرایی و بسیج امکانات شرکت توزیع برق، این مشکلات با انجام تعمیرات لازم توسط کارکنان در حداقل زمان ممکن برطرف و برق مشترکان بدون هیچ حادثه ای وصل شد.
وی ادامه داد: شهرستانهای کلات، درگز، سرخس، تربت جام و مه ولات بیشترین خسارت وارده به شبکه و تجهیزات توزیع برق را متحمل شدند.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: در حال حاضر شبکه برق استان از حالت پایدار برخوردار بوده و مشکل حادی در هیچ نقطه ای از استان به وجود نیامده است اما ضرورت دارد با تخصیص اعتبار مناسب از سوی مراجع ذیربط نسبت به بازسازی خطوط شبکه، ایمن سازی و تقویت نقاط آسیب پذیر اقدام شود .
شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی با دارا بودن طولانی ترین شبکه توزیع برق کشور حدود 70 شهر به جز مشهد و طرقبه - شاندیز و تعداد دو هزار و 732 روستای برقدار را تحت پوشش خود دارد و خدمات خود را به حدود یک میلیون و 265 هزار مشترک شهری و روستایی در وسعتی حدود 117 هزار کیلومتر مربع ارائه می کند.
1922/7489
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.