سعید شیبانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این چارچوب مجموعه تاریخی، زیارتی قدمگاه رضوی با 155 هزار نفر زائر بیشترین آمار بازدید را در ایام نوروز امسال به خود اختصاص داد و آرامگاههای خیام و عطار و نیز سایت موزه تاریخی شادیاخ در رده های بعدی جای گرفتند.
وی ادامه داد: نوروز امسال 28 زیارتگاه، امامزاده و بقعه متبرکه نیشابور نیمی از گردشگران را به خود جذب کردند و 248 هزار نفر نیز از جاذبه های طبیعی نیشابور دیدن کردند.
رئیس ستاد اجرائی خدمات سفر نیشابور گفت: همچنین طی این مدت 125 گردشگر خارجی از فرانسه، نروژ، سوئد، آلمان، ایتالیا، هند، پاکستان ، چین، ترکیه و آمریکا نیز به این خطه سفر کردند.
وی افزود: همچنین 37 هزار و 700 مسافر در طول ایام نوروز امسال در مدارس، زائرسراهای اوقاف، پارکها و بوستانها و کمپها، میهمانسراهای ادارات، هتلها و میهمانپذیرها، خانه مسافرها و اقامتگاههای بومگردی نیشابور سکونت داشتند. این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال 21 درصد کمتر است.
شیبانی ادامه داد: طی این مدت 147 مورد بازدید نظارتی از مراکز خدماتی، رفاهی، پذیرایی و گردشگری نیشابور نیز انجام شد.
وی گفت: اجرای طرح اتوبوس گردشگری و بازدید رایگان مسافران از مراکز تاریخی و گردشگری نیشابور، طرح اتوبوس خاطره ها، جشنهای نوروزی و جشن ملی نوروزگاه، کاشت 100 هزار قطعه گل در سطح شهر و راه اندازی ایستگاه استقبال از مسافران هم از برنامه های نوروزی امسال در نیشابور بوده اند.
فرماندار نیشابور افزود: این شهرستان با جذب سالانه هفت میلیون گردشگر داخلی و خارجی از این نظر رتبه دوم را در خراسان رضوی پس از مشهد دارد.
نیشابور از سوی سازمان یونسکو به عنوان 'شهر پایدار ایرانی' در کنار اصفهان و شیراز انتخاب و به عنوان منطقه نمونه بین المللی گردشگری توسط هیات دولت تصویب شده و عضو اتحادیه شهرهای تاریخی جهان و اتحادیه بین المللی شهرهای مسیر جاده ابریشم است.
این شهرستان 450 اثر تاریخی دارد که 115 مورد آن در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده اند.
نیشابور واقع در 14 کیلومتری غرب مشهد دارای پنج واحد اقامتی شامل هتل چهارستاره، هتل آپارتمان، هتل یک ستاره و دو میهمانپذیر و چهار اقامتگاه بومگردی است.
1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.