حامد قربانی روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین بازدید جاذبه های تاریخی و گردشگری گناباد از بقاع متبرکه امام زادگان در کاخک، بیمرغ، خانیک، دیسفان ، کمر زیارت، قنات قصبه، موزه ها، مسجد جامع و آثار تاریخی روستای هدف گردشگری ریاب صورت گرفته است.
وی ادامه داد: همچنین در این مدت 19 گردشگر خارجی از کشورهای کره جنوبی، فرانسه، ایتالیا، فیلیپین و ترکیه از جاذبه های تاریخی و گردشگری این شهرستان نظیر قنات قصبه، و مناطق درب صوفه و عمرانی بازدید کردند.
فرماندار گناباد گفت: 16 هزار و 700 مسافر و گردشگر هم در تعطیلات نوروزی امسال در اماکن اقامتی گناباد شامل هتلها، اقامتگاههای بومگردی، مدارس و سوئیتهای اداره های دولتی اسکان یافتند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال 30 درصد افزایش را نشان می دهد.
قربانی افزود: در تعطیلات نوروزی با افزایش هم افزایی بین بخشی، ظرفیتهای شهرستان گناباد برای افزایش سطح ارائه خدمات و کسب رضایتمندی مسافران و گردشگران به کار گرفته شد.
وی ادامه داد: همچنین نوروزگاهها و بازارچه های صنایع دستی و مسابقه های بومی و محلی در تعدادی از روستاهای شهرستان گناباد با هدف معرفی توانمندیهای گردشگری این شهرستان به مسافران و ایجاد شور و نشاط در مردم برگزار شد.
او واگذاری کارها به بخش خصوصی و تشکلهای مردمی و جوانان را از نقاط قوت برنامه های تعطیلات نوروز 98 در شهرستان گناباد ذکر کرد.
از مجموع 250 اثر تاریخی شناسایی شده در شهرستان گناباد 144 اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است که در این میان قنات قصبه به عنوان تنها اثر ثبت شده خراسان رضوی در فهرست آثار جهانی یونسکو از جایگاه خاصی برخوردار است.
گناباد در کنار آثار تاریخی و گردشگری با پنج مقبره امامزاده از جمله مقبره سلطان محمد عابد برادر بزرگوار امام رضا (ع) در کاخک از قابلیت بسیاری برای گردشگری مذهبی برخوردار است.
شهرستان 89 هزار نفری گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
1922/2095
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.