به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی گفت: با توجه به حجم روان آبها در رودخانه زشک، مسئولیت تعیین بستر و حریم رودخانه با شرکت آب منطقه ای است که باید طی 15 روز آینده به این موضوع رسیدگی نموده و مزاحمت های ایجاد شده در این مسیر را به استانداری و دادستانی اعلام کند.
وی اجرای دیوار ساحلی را یکی دیگر از ضرورتهای منطقه زشک دانست و افزود: تا ابتدای اردیبهشت ماه باید نقشه اجرایی این دیوار ساحلی تدوین و از ابتدای اردیبهشت عملیات اجرایی آن آغاز شود که 50 درصد هزینه آن توسط شرکت آب منطقه ای و بقیه از محل خودیاری مردم تامین خواهد شد.
وی همچنین با تاکید بر لایروبی فوری و اتمام هرچه سریعتر مطالعات آبخیزداری رودخانه زشک اظهار داشت: این مطالعات باید طی یک ماه آینده به اتمام برسد و عملیات اجرایی آن نیز آغاز شود که 30 درصد هزینه های اجرای طرح از محل خودیاری و 70 درصد آن از اعتبارات دولتی تامین می شود.
استاندار خراسان رضوی گفت: همزمان با هشدارهای اداره هواشناسی، ستاد مدیریت بحران نیز در این استان تشکیل شده و تمام دستگاههای ذیربط از آمادگی کامل برای مقابله با خسارتهای احتمالی برخوردار می باشند.
وی افزود: گرچه در برخی موارد غفلت، سهل انگاری و عافیت طلبی مدیران در گذشته باعث بروز خساراتی شده است اما با هم افزایی و همکاری مدیران، مدیریت خوبی در زمینه مقابله با خسارات سیل صورت گرفته است.
تجهیز شهرداری های طرقبه و شاندیز به ماشین آلات ویژه مدیریت بحران، استقرار شرکت آب منطقه ای و هلال احمر مستقل در شهرستان بینالود، آزاد سازی بستر و حریم رودخانه زشک، راه اندازی سیستم هشدار سیل با تکنولوژی جدید، تکمیل راه جایگزین ویژه بحران با کمک های مردمی و اعتبارات دولتی، تسریع در ابلاغ طرح هادی زشک و جانمایی برای احداث چند جایگاه فرود بالگرد از جمله مصوبات نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان بینالود بود.
استاندار خراسان رضوی امروز همچنین از مناطق روستایی شهرستان طرقبه شاندیز (بینالود) بازدید کرد.
3221 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.