ابوالقاسم کاشفی وحدتی روز یکشنبه طی گفت گو با خبرنگار ایرنا به فعالیت هزار و 200 فروشگاه فست فود دارای پروانه کسب در مشهد اشاره و بیان کرد: در مقابل این تعداد فروشگاه عرضه فست فود در مشهد تنها 830 رستوران، چلوکبابی و حیلم پزی در سطح این کلانشهر فعاتلیت دارند.
وی افزود: این ارقام و فروش بالای فست فود در مشهد نشان می دهد که زائران و مجاوران در روزهای مختلف سال به ویژه طی ایام نوروزی بیش از غذاهای سنتی متقاضی خرید و صرف انواع فست فود هستند.
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان فرآورده های گوشتی، اغذیه و پیتزا و غذاهای فانتزی مشهد همچنین بدو اشاره به آمار مشخص، میزان فروش فست فود را در طول ایام نوروز امسال تاکنون در این کلانشهر 'بسیار مطلوب' توصیف و بیان کرد: شهروندان مشهدی و مسافران طی این روزها علاوه بر مراجعه به فروشگاههای فست فود در این شهر از واحدهای مستقر در 'جشنواره خیابان غذا' نیز به گرمی استقبال کردند.
وی ادامه داد: در چارچوب 'جشنواره خیابان غذا در مشهد' 14 واحد صنفی پروانه دار عرضه فست فود انواع غذاهای آماده مانند کباب ترکی، پیراشکی، ذرت مکزیکی، پیتزا، مرغ بریان و موارد مشابه را عرضه می کنند.
کاشفی همچنین گفت: نرخ انواع فست فود طی نوروز امسال در قیاس با نوروز پارسال بخاطر افزایش قیمت مواد اولیه، دو برابر بیشتر شده است. با این حال هنوز مردم رغبت زیادی به خرید فست فود دارند لذا فروش واحدهای زیر پوشش اتحادیه فروشندگان فرآورده های گوشتی، اغذیه، پیتزا و غذاهای فانتزی هم اینک در مشهد مطلوب است.
وی افزود: با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه تولید فست فود، پیش از سال جدید اعضای صنف فرآورده های گوشتی، اغذیه، پیتزا و غذاهای فانتزی مشهد نرخ پیشنهادی خود را به اتحادیه ارائه کردند. اتحادیه نیز با در نظر گرفتن وسع اقتصادی مردم نرخ جدید مناسبی را برای انواع فست فود در سال 1398 اعلام نموده است.
هم اینک هزار و 200 واحد زیر پوشش اتحادیه صنف فروشندگان فرآورده های گوشتی، اغذیه، پیتزا و غذاهای فانتزی در سطح کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد فعالیت دارند. 800 متقاضی دیگر نیز در نوبت دریافت مجوز راه اندازی فروشگاه فست فود از این اتحادیه در مشهد هستند.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.