مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی با اشاره به بارش‌هایی که از روز گذشته در استان آغاز شده است گفت: ۱۵ شهرستان خراسان رضوی تحت تاثیر بارش‌های اخیر قرار گرفته است .

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، حجتعلی شایان فر گفت: با تداوم بارش از دیشب تاکنون ۱۵ شهرستان استان به ویژه در مناطق غربی خراسان رضوی بارندگی داشته‌اند که بردسکن با ۱۷ و سبزوار با ۱۲ میلیمتر بیشترین میزان نزول رحمت الهی را تجربه کرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: تنها دو محور روستایی رباط سنگ به کدکن و انداده به جغتای به دلیل بارش‌های اخیر مسدود شده‌اند که مسیرهای جایگزین برای تردد اهالی فراهم شده است.

شایان فر بیان کرد: ۲۰۰ دستگاه مکنده در سطح شهر مشهد مستقر شده است که در صورت لزوم برای رفع آب گرفتگی‌ها مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

وی بیان کرد: رانندگان عزیزی که قصد تردد در محورهای استان را دارند به لغزندگی سطح جاده‌ها و میزان بارندگی‌ها توجه گنند و در عبور از جاده‌هایی که آب از روی آنها در حال عبور است، احتیاط کرده و صبر و تحمل پیشه کنند تا از هر گونه حادثه‌ای جلوگیری شود.

وی اظهار کرد: ستاد مدیریت بحران خراسان رضوی هم اینک در حال آماده‌باش است و در این چارچوب همه فرمانداران، شهرداران، مدیران و مسئولان بخش‌های مختلف سطح استان و در راس آنها استاندار محترم در حال خدمت‌رسانی به مردم بوده و همه مسئولان در آماده‌باش کامل هستند .

لازم به ذکر است بر اساس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی بارش شدید باران طی روزهای ششم و هفتم فروردین ماه جاری این استان را فرا می‌گیرد. با توجه به رگباری بودن بارش‌ها وقوع آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها و همچنین احتمال اختلال در سامانه حمل و نقل وجود دارد.

بیشترین بارش برای شهرستان‌های درگز، قوچان، جوین، جغتای، سبزوار، داورزن، چناران، تربت حیدریه، رشتخوار، بردسکن، گناباد، کاخک، نیشابور، بینالود، فیروزه، فریمان، کاشمر، خوشاب و مشهد پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.