حسین ابراهیمی کردیانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بالغ بر چهار هزار و 600 نفر از 25 اسفندماه سال گذشته تاکنون در مراکز اقامتی و اسکان آموزش و پرورش و اقامتگاههای بومگردی بجستان اسکان یافتند.
وی مهمترین علت افزایش اسکان مسافران نوروزی در بجستان را افتتاح اقامتگاههای بومگردی و ایجاد فضای مطلوب جهت اقامت در پارکها ذکر کرد.
وی ادامه داد: وجود پایگاههای امدادی و گردشگری مستقر در مبادی ورودی سطح شهر نیز سبب افزایش رضایت عمومی مسافران و ارائه خدمات مطلوب به آنان شده است.
فرماندار بجستان گفت: دستگاههای خدمات رسان و امدادی در مبادی ورودی بجستان مستقر شده اند و برای اسکان مسافران، اماکن اقامتی با ظرفیت روزانه 250 نفر در بخش خصوصی، میهمانسرای ادارات، مرکز رفاهی آموزش و پرورش و 18 واحد خوابگاهی مدارس و مجتمع خدمات بین راهی آماده شده است.
ابراهیمی افزود: سال گذشته ساخت چهار اقامتگاه بومگردی در بجستان آغاز شد و از این تعداد دو اقامتگاه در روستای مزار و احمد آباد به بهره برداری رسید و امسال هم دو اقامتگاه در روستاهای جزین و فخر آباد به بهره برداری می رسد.
شهرستان بجستان با بیش از 40 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار معنوی و ملی کشور در 278 کیلومتری جنوب استان خراسان رضوی واقع است.
پل یونسی، رباط های زین آباد و فخرآباد و مسجدهای جامع و مرندیز و کاروانسراهای مزارآهنگ و خارفیروزی و باغ منزلهای رحیمی در شهر بجستان و بخشایش در روستای جزین از جمله آثار تاریخی شاخص این منطقه است.
1922/2095
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.