نماینده مردم بردسکن در مجلس با اشاره به روز 29 اسفند؛ روز ملی شدن صنعت نفت گفت: الحمدالله کشور ما دارای منابع طبیعی نهفته بسیار زیادی است که بعضی از آنها نقش نعمت و برخی نیز نقش نقمت برای کشور داشته اند.

بهروز بنیادی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در بردسکن گفت: علیرغم اینکه کشورمان روی ذخایر نفتی واقع شده ولی نتوانسته ایم از این ثروت به نحو مطلوبی استفاده کنیم و متاسفانه به نوعی دولت‌های ما وابسته به پو‌ل‌های راحتی که از این طریق به دست می آید، شده اند.

وی اظهار داشت: تاکنون عملا از این ثروت در راه توسعه کشور کمتر استفاده شده و بیشتر درآمد حاصله از نفت صرف هزینه های جاری کشور می شود.

بنیادی گفت: در آینده باید مجلس شورای اسلامی دقت نظر بیشتری داشته باشد و دولت ها نیز باید این ثروت را به ارزش افزوده تبدیل کنند.

نماینده مردم بردسکن افزود: اگرچه تلاش ها و اقداماتی از محل این ثروت خدادادی در حوزه پتروشیمی و پالایشگاه ها و فرآوری بهینه برای جلوگیری از خام فروشی صورت گرفته است ولی هنوز ما در اول راه هستیم و می طلبد از این سرمایه ملی بیشتر حفاظت کنیم تا نسل های آینده نیز بتوانند از این  منابع در راستای توسعه و عمران کشور استفاده کنند و به عنوان یک پشتوانه برای کشور ارزش آفرینی داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.