شاهرخ رامزی روز دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل سابق و جدید بیمه سلامت خراسان رضوی افزود: پیش از اجرای طرح تحول نظام سلامت بیش از چهار میلیون نفر در کشور زیر پوشش صندوق بیمه ایرانیان قرار داشتند که بعد از اجرای طرح پوشش فراگیر بیمه ای این تعداد به چهار هزار نفر کاهش یافت.
وی ادامه داد: در این مدت کسانی که زیر پوشش بیمه ایرانیان بودند و سرانه بیمه خود را پرداخت می کردند در قالب طرح پوشش فراگیر بیمه ای رایگان ثبت نام و پنج هزار و 240 میلیارد ریال بار مالی را به سازمان بیمه سلامت تحمیل کردند.
معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت گفت: طبق برنامه ریزی دولت با اجرای طرح تحول نظام سلامت بنا بود پنج میلیون نفر در سطح کشور تحت پوشش بیمه همگانی قرار بگیرند که این تعداد هم اکنون افزون بر 10 میلیون نفر شده است.
رامزی افزود: هر یک میلیون نفر جمعیت پنج هزار و 220 میلیارد ریال هزینه بر دولت تحمیل می کنند.
وی ادامه داد: هم اکنون 42 میلیون نفر از جمعیت کشورمان زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند که با احتساب سایر صندوقهای بیمه ای 85 درصد بیمه شدگان سلامت، رایگان هستند و این وضعیت هزینه های زیادی را به بودجه عمومی کشور تحمیل می کند.
معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت گفت: در سال 97 اعتبارات بیمه سلامت در سطح کشور چهار درصد نسبت به سال پیش کاهش یافته است لذا هزینه ها باید مدیریت و کنترل شود.
رامزی افزود:هم اکنون 43 هزار موسسه پزشکی با سازمان بیمه سلامت در سطح کشور طرف قرارداد هستند و چهار هزار مرکز بهداشتی و روستایی زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

*برداشت 500 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای بیمه سلامت
معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت کشور گفت: با وجود تمام تدابیر و برنامه ریزیها هم اکنون پرداخت مطالبات به موسسات طرف قرار دارد بیمه سلامت با تاخیر سه ماهه رو به روست.
رامزی افزود: بدهیهای بیمه سلامت به موسسات پزشکی طرف قرارداد دولتی تا شهریورماه امسال به همراه 70 درصد از هزینه ماههای مهر و آبان آنها پرداخت شده است و در حوزه داروخانه ها مطالبات شهریورماه آنها هم پرداخت گردیده است.
وی ادامه داد: با تدبیر و مدیریت مقام معظم رهبری امسال 500 میلیون یورو معادل 44 هزار و 130 میلیارد ریال بابت بدهیهای سازمان بیمه سلامت از صندوق توسعه ملی پرداخت شده است که 11 هزار و 320 میلیارد ریال آن بابت بدهیهای سال 96 و 32 هزار و 700 میلیارد ریال بابت بدهی بیمه سلامت به دانشگاهها پرداخت شده است.
معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت کشور گفت: هم اکنون بدهی سازمان بیمه سلامت به دانشگاههای علوم پزشکی کشور سه هزار و 700 میلیارد ریال است.
در این مراسم سید مرتضی وجدان به عنوان مدیرکل بیمه سلامت استان خراسان رضوی معرفی و از خدمات علیرضا رمزی مدیرکل پیشین قدردانی شد.
رمزی طی حکمی از سوی رئیس سازمان بیمه سلامت کشور به عنوان مشاور این سازمان معرفی شد.
1922/3027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.