مدیرعامل شرکت دانش بنیان پرتو صنعت پاژ شامگاه یکشنبه در مراسمی به همین منظور بهره برداری از طرح توسعه این شرکت را اقدامی در جهت خودکفایی و ایجاد اشتغال پایدار ذکر و بیان کرد: این واحد دانش بنیان در پارک علم و فناوری خراسان با حمایت مسئولان زمینه اشتغال 75 نفر را فراهم کرده است.
حسین خطیبی افزود: این شرکت با بهره گیری از دانش مهندسی معکوس، تجارب متخصصان مجرب و با امکانات پیشرفته سه دستگاه اسکنر نوری سه بعدی، سیستم فتوگرامتری، ماشین آلات مدرن فرز با قابلیت سه و پنج محور و دستگاههای پیشرفته سی.ان.سی، اسپارک ان.سی و وارژکات سی.ان.سی اقدام به ساخت و طراحی قطعات و تجهیزات حساس دوار مانند توربوکمپرسور و توربواکسپندرهای دوربالا کرده و موفق به کسب تاییدیه دانش بنیان از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شده است.
وی ادامه داد: تاکنون هزار قطعه بزرگ و کوچک مورد نیاز در صنایع نفت و پتروشیمی شامل پمپهای سانتریفیوژ، توربواکسپندر، پوسته پمپ آب دریا و روتورکانتینر در این واحد طراحی و ساخته و باعث پنج میلیون دلار صرفه جویی ارزی شده است.
او گفت: طرح توسعه شرکت دانش بنیان پرتو صنعت پاژ نیز در قالب طراحی، تهیه نقشه های صنعتی و ساخت قطعات و تجهیزات با بهره گیری از 40 میلیارد ریال تسهیلات بانکی اجرا شد. همچنین این شرکت تدوین شناسنامه فنی و تهیه نقشه ساخت قطعات حساس مجتمعهای پتروشیمی جم و کاویان در عسلویه را در دست اجرا دارد.
دبیر شورای هماهنگی بانکهای خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: هم اینک برای ایجاد هر فرصت شغلی چهار میلیارد ریال سرمایه گذاری نیاز است که واحد دانش بنیان پرتو صنعت پاژ با کمترین هزینه زمینه اشتغال جوانان تحصیلکرده را فراهم کرده است.
حسن مونسان همچنین بر آمادگی بانک ملی را در پرداخت تسهیلات به صنایع اشتغالزا و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و صنعتی تاکید کرد.
رئیس پارک علمی و فناوری خراسان نیز در این مراسم گفت: در این پارک با استقرار شرکتهای دانش بنیان چهار هزار و 300 فرصت شغلی در زمینه های مختلف صنعتی ایجاد شده است. 70 درصد شرکتهای مستقر در بخش انرژی فعالیت دارند.
رضا قنبری افزود: پارک علمی و فناوری زنجیره ای از دانش علمی دانش آموختگان وزارت علوم، صنعت و سرمایه های بخش خصوصی است که به یکدیگر متصل شده و کشور را به سمت خودکفایی پیش برده اند.
معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: نظام حاکمیتی از اشتغال تخصصی و فناوری نوین صنایع حمایت و پشتیبانی می کند.
ابراهیم ناصری افزود: طی یک سال اخیر سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی به منظور توسعه صنایع و فراهم آوردن فرصتهای، شغلی ثبت سفارش اجرای پروژه صنعتی را در مدت دو روز صادر می کند.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.