مسعود مهدی زاده مقدم روز دوشنبه در مراسمی به مناسبت هفته درختکاری در شهرک صنعتی چرمشهر مشهد افزود: از این میزان، 10 هکتار فضای سبز و بوستان صنعتی در سال جاری ایجاد شده است.
وی اظهار داشت: از ابتدای فعالیت شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی تاکنون یک میلیون و 300 هزار اصله انواع درخت و درختچه دائمی و زینتی نظیر انواع شمشاد، یاس، ترون، رزماری و انواع گلهای مختلف در شهرکها و نواحی صنعتی استان کاشته شده است.
وی با اشاره به اهمیت و ضرورت حفظ محیط زیست گفت: طرحهای توسعه ای فضای سبز در همه شهرک ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی تداوم دارد و مسائل مربوط به حفظ منابع طبیعی و محیط زیست با جدیت پیگیری می شود.
مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی با اشاره به کمبود بارندگی ها و نزولات آسمانی افزود: در این راستا 75 درصد از فضای سبز و بوستان صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان به طول هزار و 130 کیلومتر با روش قطره ای و تحت فشار آبیاری می شود.
وی اظهار داشت: همچنین فضای سبز و بوستان صنعتی 2 شهرک صنعتی کاویان و چناران در خراسان رضوی با استفاده از پساب تصفیه خانه ها، آبیاری می گردد.
وی گفت: در سال 1367 سه شهرک و ناحیه صنعتی در خراسان وجود داشت که این تعداد امروز به 48 شهرک و ناحیه صنعتی رسیده که در 40 واحد آن زمین برای راه اندازی واحد صنعتی در حال واگذاری است.
مهدی زاده مقدم افزود: اراضی تحت اختیار شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی هشت هزار و 600 هکتار است که عملیات اجرایی در پنج هزار و 400 هکتار آن انجام گرفته که از این میزان 600 هکتار به واحدهای صنعتی تعلق دارد.
وی اظهار داشت: 2 هزار و 569 واحد صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی مستقر است که در مجموع 43 درصد از واحدهای صنعتی ، 23 درصد از سرمایه گذاری صنعتی و 39 درصد از اشتغال صنعتی استان را در اختیار دارند.
وی گفت: سهم این شرکت از کل آب صنعتی استان 14 صدم درصد است اما این شرکت به ازای برخورداری هر یک لیتر در ثانیه برای 83 نفر اشتغال ایجاد کرده در حالی که متوسط کشوری در این زمینه 55 نفر است.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.