تورج همتی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میانگین شاخص کلی کیفیت هوای امروز دوشنبه بیستم اسفند مشهد 50 ای.کیو.آی است.
وی ادامه داد: هم اکنون هفت ایستگاه سنجش کیفیت هوای مشهد دارای هوای پاک است و نشانگر 16 ایستگاه دیگر سنجش هوای این شهر هوای سالم را نشان می دهد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی توصیه کرد شهروندان با بهره گیری از ناوگان حمل و نقل عمومی و پرهیز از استفاده از خودروهای شخصی، نقش موثر خود در جلوگیری از افزایش حجم آلاینده های هوا را ایفا کنند.
همتی گفت: طی 11 ماه گذشته شهروندان مشهد 39 روز هوای پاک، 241 روز هوای سالم، 42 روز هوای ناسالم برای گروههای حساس و سه روز هوای ناسالم برای همه گروهها را پشت سر گذاشته اند.
قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا در کمتر از عدد 50 ای.کیو.آی به معنای وضعیت پاک و بین اعداد 50 تا 100 به معنای وضعیت سالم است.
شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد 101 تا 150 ای.کیو.آی به معنای وضعیت آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان و بین اعداد 151 تا 200 ای.کیو.آی حالت آلوده برای همه سنین محسوب می شود.
همچنین قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد 200 تا 300 ای.کیو.آی حالت اضطرار و بالاتر از عدد 300 نیز حالت بحرانی را نشان می دهد.
1922/7496
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.