به گزارش ایرنا، حسین ابراهیمی کردیانی روز یکشنبه در جمع مسئولان و فعالان اقتصادی بجستان طرح ابتکاری استاندار خراسان رضوی مبنی بر اجرای طرح مثلت اقتصادی و تعیین معین های اقتصادی در این استان را از ارکان مهم بسترسازی برای حضور مردم و سرمایه گذاران در فرآیند توسعه و رونق منطقه دانست.
وی گفت: باید با شناسایی نقاط ضعف و قوت و بهره گیری از مشارکت جوامع محلی و فعالان اقتصادی برای رفع محرومیت از مناطق اقدام کرد.
وی افزود: در این راستا بانک قرض الحسنه رسالت به عنوان معین اقتصادی بجستان مشخص شده و ناحیه مقاومت بسیج سپاه، کمیته امداد امام خمینی (ره) و اداره منابع طبیعی این شهرستان هم به عنوان سه معین اقتصادی زیر مجموعه بانک رسالت در اجرای طرح مثلث اقتصادی و رونق و اشتغالزایی در منطقه نقش آفرین هستند.
ابراهیمی کردیانی اظهار داشت: ناحیه مقاومت بسیج بجستان با شناسایی 16 روستای محروم در عرصه رونق اقتصادی آنها نقش آفرین بوده و این شهرستان از نظر تعداد طرحهای محرومیت زدایی با مشارکت سپاه رتبه نخست استان خراسان رضوی را دارد.
وی گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز برای 800 نفر از افراد زیرپوشش در حوزه تولید فرش دستباف زمینه اشتغال فراهم کرده و افرادی که هیچ درآمدی نداشتند هم اکنون ماهانه حدود 10 میلیون ریال درآمد دارند.
وی افزود: سالانه 160 میلیارد ریال به عنوان یارانه در بجستان پرداخت می شود که معادل نیمی از این مبلغ صرف امور عمرانی در این شهرستان می شود.
ابراهیمی اظهار داشت: بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب محور مهم توسعه و رونق در بخشهای مختلف اعم از اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی پیش روی مسئولان و آحاد مردم قرار دارد و جلب مشارکت مردم در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی ارکان مهم آن محسوب می شود.
شهرستان بجستان در 278 کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.
2095/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.