مهدی محتشم روز یکشنبه در نشستی خبری به مناسبت هفته بنیاد شهید افزود: از این تعداد 18 گلزار شهدا تک مزاری است که با مشارکت بخشداریها و دهیاریها بازسازی می شود که برای هر گلزار حدود 100 میلیون ریال اعتبار نیاز است.
وی ادامه داد: 48 گلزار شهدای دارای بیش از دو شهید شهرستان سبزوار هم بازسازی نشده است که با توجه به پراکندگی و موقعیت جغرافیایی هر گلزار بازسازی آنها به حدود یک میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که باید از محل اعتبارات تملک داراییها و بنیاد شهید تامین شود.
رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران سبزوار گفت: با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سال جاری 41 یادواره شهدا در محلات و 35 یادواره شهدا با همکاری آموزش و پرورش در سطح مدارس این شهرستان برگزار و تصاویر و بنر شهدا نیز تعویض و نوسازی شد.
محتشم افزود: 900 دانشجوی شاهد و 284 دانش آموز شاهد در دانشگاهها و مدارس شاهد این شهرستان تحصیل می کنند.
وی ادامه داد: همه خانواده شهدا و جانبازان سبزوار به طور کامل تحت پوشش بیمه خدمات درمانی، بیمه تکمیلی و طرح پایش سلامت هستند.
رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران سبزوار گفت: تاکنون 220 مورد تسهیلات مسکن 600 میلیون ریالی برای احداث مسکن خانواده شهدا در این شهرستان پرداخت و همچنین با توجه به کهولت سن والدین شهدا و جانبازان به مناسب سازی مسکن آنها نیز توجه شده است.
محتشم با اشاره به این که یکی از دغدغه های خانواده شهدا موضوع اشتغال فرزندان آنهاست افزود: در سال جاری 45 فرزند شاهد استخدام دستگاههای دولتی شدند و برای 65 نفر نیز تسهیلات اشتغال پرداخت شده است.
شهرستان سبزوار 960 شهید تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده است.
سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
1922/8145/7495
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.