ابوالفضل حکیم پور شنبه شب در نشست ستاد فرماندهی اقتصادی مقاومتی با حضور استاندار خراسان رضوی در این شهرستان افزود: حدود 10 هزار نفر از جمعیت فیروزه نیز در چرخه استخراج و عرضه سنگ فیروزه فعالیت دارند و با تدابیری که اندیشیده شده سعی بر این است سود حاصل از ارزش افزوده سنگ های فیروزه استخراج شده به این شهرستان بازگردد.
وی اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید شاهد رشد شاخص های زیربنایی در این شهرستان هستیم و تا اوایل سال آینده 100 درصد روستاهای فیروزه گازرسانی و راههای آنها آسفالت می شود.
نماینده مردم شهرستان فیروزه و نیشابور در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: یک سوم از 340 قنات فیروزه لایروبی شده و لایروبی سایر قنوات به دلیل کمبود اعتبار انجام نشده است.
حمید گرمابی افزود: شهرستان فیروزه با وجود معدن فیروزه امکان جذب گردشگر و توسعه اقتصاد محلی را دارد اما هنوز فاقد مجتمع فرهنگی است.
وی اظهار داشت: راههای فیروزه به قوچان و خوشاب نیازمند تعریض و رسیدگی است و از ایمنی کافی برخودار نمی باشد.
نماینده دیگر مردم شهرستان فیروزه و نیشابور در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تلاش مدیران و همت مردم سبب شده است شهرستان فیروزه از محرومیت فاصله بگیرد بطوریکه امروز شاهد معکوس شدن روند مهاجرت از فیروزه هستیم.
هاجر چنارانی افزود: احداث راه آهن فیروزه به چکنه و قوچان موجب تکمیل شبکه ریلی و کوتاهتر شدن مسیر می شود که باید مورد توجه قرار گیرد.
مرکز شهرستان 42 هزار نفری فیروزه در 152 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
۹۸۶۹ / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.