به گزارش روز سه شنبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر محسن تفقدی افزود: بلوک های پارافینی بافتی به صورت سیستم ریلی در محل زیست بانک این دانشگاه راه اندازی شده که این نوع سیستم قفسه بندی بر اساس شکل ساختاری برای استفاده بهینه از فضا و ایجاد امنیت بایگانی نمونه های پژوهشی قابل استفاده است.
وی اظهار داشت: در این سیستم دسترسی کاربر به نمونه های پژوهشی تسهیل شده و یافتن یک نمونه از بین هزاران نمونه ذخیره شده، به آسانی امکان پذیر است.
وی گفت: زیست بانک دانشگاه علوم پزشکی مشهد با داشتن ظرفیت و امکانات لازم برای ذخیره سازی نمونه ها به اشکال گوناگون و در دماهای مختلف، این امکان را برای محققین فراهم کرده است تا با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت و پشتیبانی، نمونه های حاصل از پژوهش های خود را با اطمینان ذخیره سازی کنند.
تفقدی افزود: تأسیس زیست بانک ها دسترسی به نمونه های بیولوژیک را تسهیل می سازد و با وجود زیست بانک می توان تعداد بسیاری از نمونه ها را یکجا گردآوری نمود و نمونه را با دیگران به اشتراک گذاشت و آزمایش های متعدد بر روی آن انجام داد یا یک آزمایش را چندین بار تکرار نمود.
معاون پژوهشی دانشگاه علوم زپشکی مشهد ادامه داد: بدین ترتیب مرحله جمع آوری نمونه ها که یکی از دشوارترین مراحل انجام طرح های تحقیقاتی است، کنار گذاشته شده و پروژه های تحقیقاتی با سهولت بیشتری به انجام می رسد.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیش از 9 هزار دانشجو و 23 هزار کارمند بهداشتی و درمانی هم اکنون به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور مطرح است.
3027 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.