علیرضا رزم حسینی که به تربت حیدریه سفر کرده است روز دوشنبه در نشست ستاد اقتصادی مقاومتی این شهرستان افزود: سرمایه گذاران و کارآفرینان مسئولیت بسیار سنگینی را در شرایط اقتصادی فعلی کشور پذیرفته اند.
وی همچنین بروکراسی اداری را موجب مشکلات عدیده برای سرمایه گذاران توصیف و بیان کرد: نظام اداری پیر و فرسوده مشکلات فراوانی برای سرمایه گذاران ایجاد کرده که باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی و به مرور زمان رفع شود.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: تمرکزگرایی که در بخشهای مختلف کشور از جمله در خراسان رضوی وجود دارد با اجرای 'طرح مثلت اقتصادی' رفع خواهد شد تا حرکت در مسیر رشد و توسعه هموارتر شود. در آغاز پنجمین دهه حیات پربرکت انقلاب اسلامی ایران سبک جدیدی برای اداره امور کشور از جمله در خراسان رضوی عملیاتی می شود تا نفع آن به مردم برسد.
وی گفت: سبک اداره کشور باید تغییر یابد. یکی از راهکارهای تحقق این مهم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است تا بتوان با اجرای طرحهای اشتغالزا علاوه بر بهبود وضع معیشتی مردم، در برابر تحریمهای همه جانبه دشمنان مقاومت و ایستادگی کرد.
رزم حسینی افزود: همسو با اجرای 'طرح مثلت اقتصادی' با اهتمام مدیران دستگاههای اجرایی و مشارکت مردم می توان به اهداف مورد نظر شامل اشتغال پایدار و توسعه دست یافت. هدف طرح مثلت اقتصادی رفع کاستیهای نظام اداری از جمله بروکراسی و بهبود شرایط است.
وی ادامه داد: همچنین مبنای فرهنگ اقتصاد مقاوتی باید توسط ائمه جمعه در جامعه تبیین و برای مردم بازگو شود تا بتوان به اهداف مورد نظر در بخشهای مختلف دست یافت.
استاندار خراسان رضوی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را نیز از ارکان مهم در اجرای طرح مثلت اقتصادی توصیف و بیان کرد: از نمایندگان خراسان رضوی در مجلس می خواهیم زمینه عملیاتی کردن این طرح مهم را در استان فراهم کنند.
وی گفت: اختلافهای سیاسی سد راهی بزرگ برای سرمایه گذراران شده که در چارچوب اجرای طرح مثلت اقتصادی سعی در رفع آن داریم. یکی از موانع پیشرفت کشور نیز که در طرح مثلت اقتصادی به آن پرداخته شده 'اصلاح فرهنگ اقتصادی' است و برای دستیابی به اهداف مورد نظر به ویژه طرحهای اشتغالزا 'نهضت سازندگی' اکنون در خراسان رضوی آغاز شده است.
رزم حسینی افزود: هم اینک تنها از 52 درصد منابع خراسان رضوی در داخل این استان استفاده می شود لذا باید با اتخاذ راهکاری اصولی و بکارگیری شیوه های نوین این مشکل را نیز رفع شود. با اجرای طرحهای اشتغالزا در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته میزان بیکاری از 27 به شش درصد کاهش یافته و شاخص های امنیتی نیز تا 70 درصد بهبود یافته اند.
همچنین در چارچوب نشست ستاد اقتصاد مقاومتی تربت حیدریه پنج تفاهمنامه با هدف توسعه اقتصادی با معینهای اقتصادی این شهرستان به امضای استاندار خراسان رضوی، امام جمعه، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و رئیس دادگستری تربت حیدریه شهرستان رسید.
بر این اساس 'مجتمع فولاد تربت حیدریه' به عنوان معین اقتصاد مقاومتی بخش جلگه رخ و کدکن این شهرستان، 'شرکت صنعتی و معدنی زرمهر' معین اقتصادی بخش بایگ، 'شرکت زرین زعفران مشرق زمین' معین اقتصادی شهر تربت حیدریه، 'هلندیگ اقتصادی فجر' معین اقتصادی بخش مرکزی و 'شرکت توس مسیر' به عنوان معین اقتصادی بخشی از شهر تربت حیدریه تعیین شدند.
بر اساس مدل توسعه اقتصادی ابتکار استاندار خراسان رضوی 'معینهای اقتصاد مقاومتی' وظیفه شناسایی ظرفیتهای مناطق زیر پوشش، ایجاد بسترهای لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی، اشتغالزایی و توانمندسازی مردم را برعهده دارند.
مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در فاصله 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
7079/6121/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.