معاون دادستان مشهد در دادسرای انقلاب در جمع خبرنگاران گفت: تا زمانی که بازار به وضعیت مطلوب خود برسد، خروج دام زنده، گوشت قرمز و گوشت مرغ از این استان ممنوع است.
محمد سلطانی افزود: همچنین براساس تصویب کمیسیون تنظیم بازار خراسان رضوی، خروج ذخایر شکر از این استان نیز ممنوع است و سازمان صنعت، معدن و تجارت باید به صورت کامل بر توزیع شکر به قیمت مصوب در تمام فروشگاه ها نظارت داشته و سهمیه شکر اتحادیه ها بویژه صنف شیرینی فروشان و واحدهای صنعتی را تامین کند.
وی اظهار امیدواری کرد، با این تصمیم طی چند روز آینده قیمت کالاهای یاد شده کاهش یابد.
وی ادامه داد: با تولید کنندگان گوشت قرمز و گوشت مرغ که مصوبات ستاد تنظیم بازار استان را رعایت ننموده و در بازار اخلال ایجاد کنند، به عنوان اخلال کننده در نظام اقتصادی کشور برخورد خواهد شد.
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز به خبرنگاران گفت: اخیرا شاهد افزایش چشمگیر قیمت شکر، گوشت قرمز و گوشت مرغ در این استان بودیم در حالی که این کالاها قیمت مصوب دارد و گوشت قرمز نیز براساس قانون تابع سود مجاز است.
علی باخرد افزود: در نشست کمیسیون تنظیم بازار خراسان رضوی با توجه به کارشناسی های انجام گرفته و دستور استاندار، مصوب گردید که از خروج شکر به عنوان ماده اولیه کارخانجات صنایع تبدیلی، واحدهای صنفی و صنعتی مانند قنادی ها و صنایع نبات و آب نبات، به خارج از استان تا زمانی که تامین شکر مورد نیاز انجام شود، جلوگیری گردد.
وی اظهار داشت: براساس تبصره 4 ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق، خروج شکر، گوشت قرمز و گوشت مرغ از استان به عنوان قاچاق کالا در نظر گرفته می شود.
وی گفت: در این نشست اداره کل حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی نیز موظف شد به تمام شرکت های حمل و نقل ابلاغ کند که از صدور بارنامه برای حمل و نقل کالاهای یاد شده خودداری کنند، در غیر این صورت با خاطیان برخورد می شود.
باخرد با بیان اینکه قیمت مصوب گوشت مرغ به ازای هر کیلو 115 هزار ریال است تاکید کرد واحدهای تولیدکننده و توزیع کننده باید گوشت مرغ را با قیمت یاد شده در اختیار مصرف کننده قرار دهند.
وی افزود: از فردا (12 اسفند) با کمک دادستانی و اداره کل تعزیرات حکومتی، برخوردهای نظارتی در حوزه فروش گوشت مرغ از سر گرفته خواهد شد.
وی اظهار امیدواری کرد با توسعه بخشهای نظارتی و اقدامات کمیسیون تنظیم بازار، قیمت اقلام مصرفی طی 15 روز آینده به ثبات نسبی برسد.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.