فرماندار تایباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون 518 طرح اشتغالزایی به منظور توسعه اشتغال در مناطق روستایی و عشایری این شهرستان زمینه اشتغال را برای 656 نفر فراهم کرده است.

به گزارش ایلنا از تایباد، حسین شرافتی‌راد در گفتگو با خبرنگار ما گفت: برای این تعداد طرح 136 میلیارد و 660 میلیون ریال در این شهرستان مرزی هزینه شده است.

وی اظهار کرد: جوانان جویای کار و واجد شرایط در قالب طرح‌هایی شامل ایجاد واحدهای تولیدی، صنعتی و دامداری سبک و سنگین از این اعتبار استفاده کرده‌اند.

شرافتی راد با اشاره به اشتغال 300 نفر در سال گذشته از طریق طرح‌های اشتغالزایی روستایی بیان کرد: پارسال 15 میلیارد و 250 میلیون ریال به حوزه مشاغل خانگی همچون فرت‌بافی، صنایع دستی، خیاطی و قالیبافی در تایباد اختصاص یافت که 95 درصد آن در قالب 94 طرح جذب شد.

وی تصریح کرد: همچنین امسال به 220 نفر از هنرمندان صنایع‌دستی این شهرستان مبلغ 22 میلیارد ریال تسهیلات ارائه شد، پارسال برای هزار و 722 نفر در تایباد اشتغال ایجاد شد و تعهد این شهرستان برای امسال ایجاد هزار و 542 اشتغال است.

فرماندار تایباد 30 هزار و 22 نفر از جمعیت تایباد را شاغل اعلام کرد و افزود: اکنون 87 هزار و 652 نفر در این شهرستان بیش از 10 سال سن دارند و واجد شرایط برای انجام فعالیت در حوزه‌های مختلف بازار کار هستند.

وی همچنین از اختصاص 380 میلیارد ریال برای اشتغال فراگیر در تایباد خبر داد و گفت: بیشترین اعتبار اختصاص یافته در حوزه مشاغل خانگی است که سهم جهاد کشاورزی از آن 69 درصد، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری 18 درصد و صنعت، معدن و تجارت 13 درصد است.

شرافتی‌راد بیان کرد: بیشترین جذب تسهیلات در حوزه مشاغل روستایی مربوط به ادارات جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و صنعت، معدن و تجارت این شهرستان بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.