یحیی قاینی پور روز پنج شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت در شهرستانهای قوچان، سرخس، گلمکان، مشهد، نیشابور، تربت حیدریه، کاشمر، درگز، جغتای، بردسکن، بجستان، تایباد و سبزوار باران باریده است.
وی ادامه داد: بیشترین بارش باران طی این مدت در شهرستانهای نیشابور و کاشمر به میزان حدود چهار میلی متر گزارش شده است.
رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: از امشب بارشهای رگباری باران در خراسان رضوی شدت می گیرد و بر اساس تحلیل نقشه ها و مدلهای هواشناسی با نفوذ سامانه بارشی و گسترش جریانات ناپایدار، بیشترین حجم بارشها پنجشنبه شب و جمعه شب به ویژه در نوار شرقی و نیمه جنوبی استان رخ خواهد داد.
قاینی پور افزود: بارشهای برف و باران به تناوب تا اواخر وقت شنبه هفته آینده در خراسان رضوی تداوم دارد که در برخی ساعات همراه با افزایش ابرناکی و رعد و برق و در نواحی وی ادامه داد: در این مدت آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیلها بر اثر بارشهای رگباری توام با رعد و برق در خراسان رضوی پیش بینی شده است.
کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی نیز گفت: وزش باد به نسبت شدید تا شدید همراه با بارشهای رگباری به طور متناوب و با احتمال ایراد خسارت به ویژه در نیمه جنوبی و نوار شرقی استان پیش بینی شده است.
زهرا مبشری با اشاره به نوسان چند درجه ای دما در خراسان رضوی طی روزهای آینده افزود: بیشینه دمای امروز مشهد 12 درجه سلسیوس پیش بینی شده است که نسبت به روز گذشته سه درجه کاهش دارد.
او ادامه داد: بیشینه دمای مشهد برای روز جمعه هفته کنونی 15 درجه پیش بینی شده است.
مبشری گفت: ریوش با کمینه دمای دو درجه زیر صفر و سرخس با بیشینه دمای 22 درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستانهای خراسان رضوی طی 24 ساعت گذشته بوده اند.
1922/3027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.