سید سعید عبدالله زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کاشمر جزء نخستین شهرستانهای خراسان رضوی است که طرحهای اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد را به طرحهای دانش بنیان ارتقاء داده است و نیروگاههای تولید برق خانگی مددجویان کمیته امداد کاشمر ضمن ایجاد اشتغال درآمد خوبی را هم برای مددجویان ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: در حوزه توانمندسازی مددجویان تحت پوشش این نهاد و فراهم آوردن زمینه های اشتغال و کارآفرینی، ضمن استعداد یابی و انجام مشاوره های شغلی طرحهای توجیهی فنی هم نوشته و تسهیلات اشتغال نیز پرداخت می شود.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کاشمر گفت: فعالیت کمیته امداد پیش از این بیشتر بر ارائه کمکهای نقدی و کالایی به نیازمندان و محرومان جامعه متمرکز بود ولی با توجه به تغییر نوع فقر و پیچیدگی آن و نیازهای جامعه فعالیتهای این نهاد نیز تغییر یافت.
عبدالله زاده افزود: در زمینه مشاغل خرد، کارگاههای کارآفرینی خوبی در کاشمر راه اندازی شده است به طوری که فقط در یک کارگاه با 150 میلیون ریال تسهیلات هم اکنون 88 نفر نیرو به طور مستقیم به کار گرفته شده اند.
وی ادامه داد: هم اکنون 120 طرح فعال قالی بافی در اختیار مددجویان کمیته امداد در کاشمر قرار دارد و پارسال مددجویان کمیته امداد این شهرستان 700 متر مربع فرش تولید کرده اند و از این ناحیه درآمد خوبی برای مددجویان ایجاد شده است.
بدالله زاده گفت: در حوزه پوشش بیمه ای و بازنشستگی 690 مددجو در شهرستان کاشمر تحت پوشش بیمه های بازنشستگی هستند.
هفت هزار خانوار در شهرستان کاشمر تحت پوشش کمیته امداد هستند.
شهرستان کاشمر در فاصله 228 کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.
1922/7497
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.