به گزارش ایرنا، جاسم محمدی فارسانی روز پنجشنبه در کارگروه توسعه مناطق محروم الیگودرز و توانمندسازی مددجویان اظهار داشت: برنامه این نهاد برای کاهش فقر ومحرومیت استان با اولویت رسیدگی به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته روستایی و عشایری است.
وی به بهره مندی این استان از تسهیلات اشتغالزایی بند 4 تبصره 16 روستایی و عشایری اشاره کرد وافزود :سهم لرستان از اعتبارات اشتغال روستایی وعشایری 150 میلیارد تومان است و در صورت جذب اعتبارات تا 300 میلیارد تومان قابل افزایش است.
محمدی فارسانی به نگاه تحولی کمیته امداد به محرومیت زدایی در مناطق محروم روستایی و عشایری اشاره کرد و افزود: بخش زلقی شرقی الیگودرز با ضریب محرومیت 9 از امسال دارای اعتبارات ویژه بوده و علاوه بر اعتبارات خاص بیشترین خدمات را به این مناطق ارائه می نماییم.
وی به احداث 800 واحد مسکونی روستایی با اعتبار 28 میلیارد تومان با همکاری سپاه در استان اشاره کرد وافزود: از این تعداد 40 واحد مسکونی با تامین اعتبارات لازم در بخش زلقی احداث می شود.
محمدی فارسانی به حضور میدانی مدیران این نهاد در مناطق محروم اشاره کرد وافزود: با بررسی میدانی مناطق محروم و مشخص شدن مشکلات مددجویان خدمات بهتر، آسان و بهنگام به نیازمندان ارائه می شود.
بهروز ماهرو رییس کمیته امداد امام خمینی شهرستان الیگودرز نیز هدف از برگزاری این نشست را بررسی راهکارهای رسیدگی بیشتر به مناطق محروم به ویژه بخش زلقی ذکر کرد و افزود: شش هزار و500 خانوار با جمعیت 11هزار نفر از خدمات این نهاد در الیگودرز بهره مند هستند.
محمد خدابخشی نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی نیز به نقش موفق کمیته امداد در ایجاد اشتغال اشاره کرد وافزود: همه ظرفیت های شهرستان باید در اختیار اشتغال زایی و تولید قرار گیرد.
وی به واگذاری 200 هکتار از اراضی ملی به مددجویان متقاضی اشتعال در زمینه گیاهان دارویی اشاره کرد و آمادگی تامین آب این اراضی را از سد حوضیان خواستار شد.
رییس مجمع نمایندگان استان لرستان به بلاتکلیفی 575 مسکن مهر فاقد متقاضی در الیگودرز اشاره کرد وافزود: مددجویان فاقد مسکن کمیته امداد می توانند با ملاحظات اجتماعی این واحد های نیمه تمام را تملک نمایند.
خدابخشی به حمایت دولت و مجلس از اشتعال های نوین و درآمد زا پرداخت وخواستار ایجاد 500 پنل خورشیدی تولید برق در این شهرستان شد.
1920/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.