رئیس کمیسیون تخصصی مرزنشینان کشور گفت: تصویب نامه هیات وزیران در مورد مجوز صدور صد قلم کالا با عنوان "مرزنشینان" رسانه‌ای شده ، ربطی به مرزنشینان ندارد.

به گزارش ایلنا از مشهد، یاسر فیضی در واکنش به اظهارات پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی که مجوز ورود صد قلم کالای مرزنشینان توسط دولت را یکی از عوامل تشدید تقاضای ارز و‌تاثیر منفی آن بر بازار ارز دانسته بود به خبرنگار ما گفت: صد قلم کالایی که تحت عنوان مرزنشینان هیات وزیران در تاریخ بیست و‌ چهارم بهمن‌ماه تصویب کرده ربطی به مرزنشینان و تعاونی‌های آنها ندارد و متاسفانه این تصویب نامه هیات وزیران با عنوان "مرزنشینان" رسانه ای شده است .

وی افزود: این صد قلم کالا از فهرست ١٣٣٩ ردیف کالاهای دارای ممنوعیت ثبت سفارش برای"مشمولان تسهیلات آیین‌نامه ساماندهی مبادله در بازارچه‌های غیر رسمی موقت"و "آیین‌نامه ورود کالا توسط ملوانان شناورهای دریایی باطرفیت کمتر از ٥٠٠ تن (لنج تجاری )" مستثنی شده است و ربطی به مرزنشینان ندارد.

نماینده مرزنشینان کشور در کمیسیون اقتصاد دولت اظهارداشت: بند یک مصوبه هیات وزیران مربوط به مرزنشینان و تعاونی‌های آنهاست که صرفاً "هفت قلم" کالا به اقلام قبلی آنها با لحاظ محدودیت مقداری اضافه شده و این کالاها قبلاً جز کالاهای ممنوعه نبوده است .

وی افزود: مجموع اقلام قابل ورود توسط مرزنشینان ٤٨ قلم کالا است که در صورت داشتن توجیه اقتصادی توسط تعاونی‌های آنها وارد می‌شود.

نماینده مرزنشینان کشور در کارگروه ماده ١٢ قانون مبادلات مرزی اظهار داشت: که این واردات در قبال انجام صادرات صورت می گیرد به این معنا که تعاونی ها ملزم هستند قبل از واردات این اقلام که برای تامین نیاز شخصی و تقویت معیشت آنها وارد میشود اقدام به انجام صادرات نمایند و از آنجا که همیشه ارزش دلاری و مقداری صادرات انجام شده مرزنشینان سه برابر ارزش دلاری واردات آنهاست عموماً تقاضای ارزی برای واردات این کالاها وجود ندارد که موجب تحریک و تشدید تقاضای ارزی شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.