قاسمعلی خدابنده روز شنبه در مراسم آغاز بخش استانی چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد در نیشابور افزود: در این جشنواره فیلم های منتخب از سراسر جهان به دانش آموزان معرفی می شود که در این چارچوب بهترین مفاهیم آموزشی در کوتاهترین زمان به دانش آموزان منتقل می گردد.
وی اظهار داشت: 78 درصد آموزه های ما از طریق حس بینایی و شنوایی به دست می آید و یک فیلم این قدرت را دارد که هم حس بینایی و هم حس شنوایی را فعال کند و به همین دلیل است که آموزش از طریق تلویزیون و سینما مفید تر از رادیو است.
وی با بیان اینکه همه مدارس مقطع اول و دوم متوسطه در این استان مجهز به سیستم دیتا برای نمایش فیلم هستند گفت: باید ظرفیت خوب دیدن و شنیدن را با این جشنواره ها در دانش آموزان افزایش دهیم و با انتخاب فیلم های مناسب هویت دینی و ایرانی را در آنان تقویت نماییم.

* 42 درصد دانش آموزان استان در رشته های فنی مشغول تحصیل هستند
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: بررسی ها و آمارها نشان می دهد هنرجویان و دانش آموختکان هنرستانها از امکان اشتغال بیشتری برخوردارند.
وی اظهار داشت: وضعیت هنرستان ها، کارگاه ها و سرانه آنها در حد مطلوب نیست اما با همان حداقل ها، هنرجویان می توانند با مهارت ها آشنا شوند.
وی گفت: در حال حاضر 42 درصد دانش آموزان این استان در رشته های فنی مشغول تحصیل هستند.

* پنج اثر از استان خراسان رضوی به بخش مسابقه جشنواره فیلم رشد راه یافت
مدیر اجرایی جشنواره فیلم رشد در استان خراسان رضوی نیز گفت: امسال در چهل و هشتمین جشنواره فیلم رشد حدود 740 فیلم از کشورهای مختلف شرکت کرده اند.
تکتم اورعی افزود: از این تعداد 138 اثر مربوط به حوزه فرهنگیان بوده و 28 فیلم از این تعداد وارد مرحله مسابقه شده که پنج اثر متعلق به استان خراسان رضوی است.
وی اظهار داشت: در مرحله استانی این جشنواره نیشابور به عنوان پایلوت برای پخش فیلم های منتخب برگزیده شده و از چهارم تا نهم اسفند 50 فیلم در سالن های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرهنگسرای وکیلی و جهاد دانشگاهی این شهر به نمایش در می آید.
جشواره بین المللی فیلم رشد یکی از قدیمی ترین جشنواره های کشور است که از سال 1342 آغاز شده و به فیلم هایی با مضامین آموزشی، تربیتی و فرهنگی اختصاص دارد.
مرکز شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در 127 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
9869 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.