رضا جمشیدی روز دوشنبه در کارگروه سیاستگذاری و رفع موانع سرمایه گذاری در خراسان رضوی افزود: اغلب طرحهای مصوب سرمایه گذاری خارجی در استان در همان سال جذب نمی شود و برخی سرمایه گذاران نیز از ادامه کار منصرف و طرح آنها از اجرا خارج می شود.
وی اظهار داشت: خراسان رضوی در چند سال گذشته رتبه نخست را در جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور نداشته است، ضمن اینکه طرحها در این حوزه کوچک و ارزش آنها از میانگین سرمایه گذاری های خارجی در کشور پایین تر است.
وی گفت: مرکز خدمات سرمایه گذاری خراسان رضوی در سال 1391 راه اندازی شد و باید نمایندگان تام الاختیار و درجه یک سازمان های مرتبط با سرمایه گذاری در آن مستقر می شدند اما مشاهده شد که در این مرکز نمایندگان اختیارات کامل نداشتند و از نیروهای درجه یک آن سازمان نیز نبودند لذا مرکز خدمات سرمایه گذاری از کارکرد اصلی خود دور مانده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی ادامه داد: در ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی استان در سال 1396، استان در ارزیابی شاخص های عمومی در کشور رتبه هشتم را به دست آورد.
وی افزود: از بین هفت محور این ارزیابی، خراسان رضوی در محور توسعه فضای کسب و کار رتبه هجدهم و در محور شفافیت و پاسخگویی رتبه بیست و ششم را کسب کرد، این رتبه ها نشان می دهد که استان در جذب سرمایه گذاری خارجی چندان توفیقی نداشته است.
جمشیدی در باره اختصاص اعتبارات به مرکز خدمات سرمایه گذاری استان گفت: معتقدیم که این مرکز باید حمایت مالی شود اما سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی مجوزی برای اختصاص اعتبارات به این مرکز ندارد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: در 10 ماه امسال 227 پروانه اشتغال به کار برای اتباع خارجی در استان صادر شده و در صدور پروانه ها هیچ مشکلی وجود ندارد.
محمد سنجری افزود: در شرایطی که کشور نیاز به جذب سرمایه گذاری خارجی دارد باید مشوق هایی برای آنان در نظر گرفته شود لذا در این راستا باید بین سرمایه گذاران بسته به حجم پولی سرمایه گذاری آنها تفاوت قائل شد.
وی اظهار داشت: هم اینک برای صدور پروانه اشتغال بین سرمایه گذاران با حجم سرمایه گذاری مختلف، تفاوتی وجود ندارد در حالی که می توان به عنوان یک ابزار تشویقی مدت اعتبار پروانه اشتغال را از سه سال فعلی به پنج سال افزایش داد.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.