علی غفوری مقدم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اخیرا حجم قابل توجهی از گوشت قرمز منجمد وارد کشور شده است که از طریق کارگروه تنظیم بازار استان خراسان رضوی تلاش شد سهم مناسبی از این محموله های وارداتی نصیب استان شود.
وی ادامه داد: در پی این تلاشها در مرحله نخست، 150 تن گوشت گوساله منجمد وارداتی به خراسان رضوی اختصاص یافت که از این میزان تاکنون 50 تن وارد استان شده و توزیع آن در مشهد و شهرستانها آغاز شده است.
معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: بخشی از این میزان گوشت، سهمیه دانشگاهیان است و بخشی دیگر از طریق اتحادیه مرکزی
تعاونیهای مصرف کارگران ایران (امکان) و تعاونیهای کارمندی به قیمت هر کیلو 290 هزار ریال طی امروز و فردا توزیع می شود.
غفوری مقدم افزود: 10 تن گوشت گوسفندی منجمد وارداتی نیز به استان خراسان رضوی تعلق گرفته که با قیمت هر کیلو 390 هزار ریال از طریق تعاونیهای مصرف در حال توزیع است.
وی ادامه داد: تامین گوشت منجمد وارداتی به قیمت تنظیم بازار از طریق شبکه سراسری در کشور ادامه می یابد و به هر میزان که تامین گوشت افزایش یابد، شبکه توزیع آن نیز در سطح استان گسترش پیدا می کند.
او در مورد توزیع گوشت از طریق سایتهای اینترنتی گفت: تاکنون از تهران برنامه فروش اینترنتی گوشت قرمز به شهرستانها اعلام نشده است.

* توزیع 30 تن گوشت مرغ گرم در خراسان رضوی
معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: با پیگیریهای جهاد کشاورزی، روز گذشته 30 تن مرغ گرم به قیمت هر کیلو 115 هزار ریال از طریق بازارهای شهرداری و فروشگاههای صنفی در مشهد و شهرستانها توزیع شد.
غفوری مقدم افزود: امروز نیز 60 تن گوشت مرغ گرم در سطح بازار استان خراسان رضوی به همین قیمت توزیع می شود که پیگیر هستیم این میزان توزیع طی روزهای آینده به 100 تن در روز برسد.

* توزیع 500 تن برنج وارداتی پاکستانی
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسات رضوی گفت: طی روزهای اخیر 500 تن برنج وارداتی پاکستانی به قیمت هر کیلو برنج درجه یک 820 هزار ریال در شبکه استان توزیع شد.
غفوری مقدم افزود: براساس تصمیم کارگروه تنظیم بازار استان، برنج تایلندی 'هومالی' و برنج تایلندی درجه دو به میزان هزار و 500 تن نیز تامین شده و در حال توزیع است که از این میزان هزار تن برای شهرستانها و 500 تن برای مشهد در نظر گرفته شده است.
او ادامه داد: برنج تایلندی هومالی درجه یک به قیمت هر کیلو 57 هزار ریال و برنج تایلندی درجه 2 به قیمت هر کیلو 45 هزار ریال از طریق شبکه تعاونی مصرف کارمندی و کارگری در حال توزیع است و به فروشگاهها و واحدهای صنفی نیز اعلام شده است تا در صورت تمایل برای دریافت این نوع برنج اقدام کنند.

* تامین 700 تن شکر
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسات رضوی گفت: از محل طرح تنظیم بازار 700 تن شکر نیز برای خراسان رضوی تامین شده است که از این میزان، 500 تن برای شهرستانها و 200 تن برای مشهد در نظر گرفته شده و به قیمت هر کیلو 34 هزار ریال در تمام تعاونیهای مصرف، فروشگاههای زنجیره ای و برخی واحدهای صنفی در حال توزیع است.
غفوری مقدم افزود: برنامه توزیع شکر بسته بندی 900 گرمی به قیمت 33 هزار ریال هم برای خراسان رضوی از طریق کارگروه تنظیم بازار استان دنبال می شود.
1922/7489
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.