علیرضا شیرازی روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ایجاد یک شغل پایدار در صنایع سنگین به طور میانگین 10 میلیارد ریال و در صنایع متوسط و کوچک سه میلیارد ریال هزینه دارد در حالی که این هزینه در پارکها و مراکز رشد فناوری تا 500 میلیون ریال کاهش می یابد.
وی ادامه داد: این مرکز با معرفی کارآفرینان خلاق به صندوق پژوهش فناوری خراسان رضوی و صندوق کارآفرینی امید جهت دریافت تسهیلات، زمینه را برای کاهش هرچه بیشتر هزینه های ایجاد اشتغال پایدار فراهم کرده است.
مدیر مرکز رشد فناوری نیشابور گفت: امسال شش شرکت فناوری در این مرکز پذیرش شده اند و هم اکنون 24 شرکت فناوری و دانش بنیان با زمینه اشتغالزایی برای 180 نفر زیر نظر این مرکز فعالیت می کند که از این تعداد 14 شرکت در مرکز رشد مستقر هستند.
شیرازی افزود: این مرکز سالیانه برای حدود 40 نفر اشتغال پایدار ایجاد می کند و تا کنون 17 شرکت با ایجاد کسب و کار پایدار با موفقیت از دوره رشد این مرکز خارج شده اند و امسال سه واحد تحقیق و توسعه از واحدهای صنعتی شهرستان نیشابور نیز در این مرکز مستقر شده اند.
وی ادامه داد: بودجه مرکز رشد فناوری شهرستان نیشابور امسال با 25 درصد افزایش به 9 میلیارد ریال رسیده است و با امکانات و تسهیلاتی که فراهم گردیده است این مرکز از ابتدای تاسیس تاکنون در بیش از 10 نمایشگاه ملی شرکت کرده است اما امسال به دلیل تحریم ها شرایط شرکت در نمایشگاههای خارجی برای این مرکز فراهم نشده است.
مدیر مرکز رشد فناوری نیشابور گفت: استفاده از ظرفیت خیران و نیکوکاران در ایجاد صندوق حمایت از شرکتهای نوپا و فناور می تواند ارزش افزوده فراوانی در این بخش ایجاد کند و در این چارچوب سال گذشته همایش 'وقف علم و فناوری' با هدف جهت دهی جامعه واقفان به سمت علم و فناوری در دانشگاه نیشابور برگزار شد.
شیرازی افزود: حدود 200 شرکت دانش بنیان در استان خراسان رضوی وجود دارد و نیشابور پس از مشهد بیشترین تعداد شرکتهای فناوری و دانش بنیان را به خود اختصاص داده است همچنین نیشابور پس از کاشان دومین شهرستان غیر مرکز استان در کشور است که مجوز قطعی مرکز رشد فناوری را دریافت کرده است.
وی ادامه داد: امسال بیش از هشت رویداد کارآفرینی با مشارکت 600 نفر از دانش آموزان و دانشجویان خلاق توسط این مرکز جهت فراگیری اصول اولیه راه اندازی کسب و کارهای نوپا برگزار شد.
شیرازی افزود: تولید بومی کنتورهای هوشمند چاه عمیق و سامانه همیاب 24 از موفقیتهای درخشان مرکز رشد فناوری نیشابور است.
مجوز ساخت پارک علم و فناوری نیشابور در سال 1386 توسط هیات وزیران صادر شد و عملیات ساخت مرکز رشد فناوری نیشابور سال 1388 در زمینی به وسعت 10 هکتار با زیربنای چهار هزار و 500 مترمربع آغاز شد که از سال 1389 فعالیت تخصصی خود را شروع کرد.
این مرکز با تکمیل مجموعه ساختمانی و مجتمع کارگاهی خود ظرفیت پذیرشش را به 120 شرکت فناور با 600 متخصص شاغل افزایش داده است.
مراکز رشد فناوری با ارائه خدمات حمایتی از ایجاد و توسعه حرفه‌های جدید توسط کارآفرینان در قالب واحدهای نوپای فعال در زمینه های مختلف فناوری پشتیبانی می کنند.
این مراکز با هدف تجمیع توانایی پژوهشی و اطلاعاتی دانشگاهها، صنایع و شرکتهای دولتی و خصوصی به منظور تجاری کردن نتایج تحقیقاتی، طراحی و تاسیس شده‌اند و با تلفیق توانایی پژوهشگران، کارآفرینان و صاحبان صنایع به توسعه سریع فناوری کمک می‌کنند.
مرکز شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در 127 کیلومتری غرب مشهد واقع شده است.
9869/1922/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.