بتول گندمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هدف از این اقدام دریافت نظرات و پیشنهادات صاحبنظران حوزه های دانشگاهی و متخصصان است تا تصویب این آلبوم و لایحه بودجه شهرداری مشهد با نگاه کارشناسی صورت گیرد.
وی ادامه داد: این اقدام پارسال نیز انجام شد. 40 هزار و 590 میلیارد ریال از آلبوم بودجه 1398 شهرداری مشهد مربوط به بخش عمومی و 43 هزار و 720 میلیارد ریال نیز برای بخش اقتصادی پیش بینی کسب درآمد شده است.
عضو شورای شهر مشهد گفت: از مجموع اعتبارات پیش بینی شده در بخش آلبوم بودجه عمومی شهرداری مشهد 870 میلیارد ریال به کمکهای دولت، 400 میلیارد ریال به واگذاری داراییهای سرمایه ای و هزار و 100میلیارد ریال به واگذاری داراییهای مالی و عمده منابع درآمدی مربوط به درآمدهای عمومی با 38 هزار و 220 میلیارد ریال اختصاص دارد.
وی افزود: شهرداری مشهد تلاش لازم را برای دریافت کدهای درآمدی پایدار به دلیل سخت بودن وصول آنها ندارد. یکی از این کدها سهمی است که از دریافت جرائم راهنمایی و رانندگی باید به شهرداری داده شود که از ابتدای امسال تا امروز یک ریال از آن هم به شهرداری اختصاص پیدا نکرده است.
گندمی ادامه داد: سهم شهرداری مشهد از این محل باید بیش از 700 میلیارد ریال در نظر گرفته می ‌شد اما امسال تنها 300 میلیارد ریال به این منظور در بودجه در نظر گرفته شد و طبق تفاهم شهرداری مشهد و استانداری خراسان رضوی قرار است 47 میلیارد ریال از این محل به شهرداری تزریق شود.
وی گفت: سهم شهرداری مشهد از محل 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده پارسال دو هزار و 250 میلیارد ریال است و تاکنون هزار و 800 میلیارد ریال از آن محقق شده است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد افزود: پارسال به دلایل مختلف نظیر انباشت بدهیها و آماده نبودن طرحها و مطالعات، در بودجه 97 اعتبار ویژه ای برای پروژه های شاخص نداشتیم اما در بودجه 98 مبلغ 10 هزار و 440 میلیارد ریال به منظور توسعه شبکه ریلی، 970 میلیارد ریال برای تقاطعهای غیرهمسطح و 490 میلیارد ریال برای توسعه ایستگاهها و ناوگان آتش نشانی مشهد در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: همچنین در این آلبوم بودجه 400 میلیارد ریال برای حوزه فرهنگی و اجتماعی، 880 میلیارد ریال برای توسعه فضای سبز شهری، 730 میلیارد ریال برای تامین و تجهیز ناوگان اتوبوسرانی، 670 میلیارد ریال برای هوشمندسازی زیرساختهای شهری، دو هزار و 270 میلیارد ریال برای تملک املاک مورد نظر پروژه های عمرانی و هزار و 650 میلیارد ریال برای توسعه شبکه معابر، سواره رو و آسفالت مشهد در نظر گرفته شده است.
گندمی گفت: آلبوم بودجه سال 1398 شهرداری مشهد به صورت ریز با جزییات کامل از دیروز 16 بهمن بر روی سایت شورای اسلامی شهر مشهد بارگذاری شده و شهروندان و صاحبنظران می توانند ضمن مشاهده آن، نظرات و پیشنهادات خود را برای لحاظ در روند تصویب آن ثبت کنند.
لایحه بودجه سال 98 شهرداری مشهد هشتم بهمن ماه جاری به شورای شهر تقدیم شد. لایجه بودجه سال آتی این نهاد از حیث منابع 87 هزار و 400 میلیارد ریال و از حیث مصارف 73 هزار و 550 میلیارد ریال است.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.