محمد رضا اخوان عبداللهیان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این آزمون 11 هزار و 646 نفر در این استان شرکت کردند که از این تعداد 2 هزار و 375 نفر زن و 9 هزار و 271 نفر مرد بودند.
وی اظهار داشت: این آزمون در رشته های معماری، شهرسازی، عمران، تاسیسات مکانیکی، تاسیسات برقی، نقشه برداری، ترافیک و همچنین برای متقاضیان اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی (پایه 3)، کاردان فنی ساختمان و معمار تجربی برگزار شد.
وی گفت: از کل شرکت کنندگان آزمون در این استان هزار و 546 نفر در شهرستان های تربت حیدریه، سبزوار و نیشابور و 10 هزار و 82 نفر در مشهد در این دوره از رقابتها حضور یافتند.
مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی افزود: سابقه کار حرفه ای مورد نیاز برای این آزمون مطابق با ماده 5 آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی ساختمان خواهد بود و نحوه محاسبه سنوات لازم از تاریخ اخذ مدرک تحصیلی تا پایان روز 11 بهمن ماه است.
وی اظهار داشت: در صورتی که متقاضی با نداشتن شرایط لازم یا ورود نادرست نسبت به ثبت نام اقدام و نمره قبولی کسب نماید، قبولی وی باطل و مطابق با ضوابط و مقررات با وی برخورد می شود.
وی گفت: طبق اعلام دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی، نتایج آزمون های تستی تا اول مرداد ماه سال 1398 از طریق وبسایت این دفتر اعلام خواهد شد.
قبولی در آزمون ورود به حرفه مهندسان یکی از شرایط اخذ پروانه اشتغال بوده و متقاضی در صورت قبولی در آزمون و احراز سایر شرایط مشخص شده در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان موفق به اخذ پروانه اشتغال به کار می شود.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.