نماینده دفتر ولی فقیه در امور اهل سنت گفت: در این همایش 350 نفر از مدیران، استادان و مدرسین حوزه های علمیه استان های خراسان زضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی شرکت دارند.
حجت الاسلام والمسلمین اکبر فرجام هدف از برگزاری این همایش را آشنایی بیشتر روحانیون و مبلغین با دستاورد های 40 ساله انقلاب دانست و افزود: با توجه به اینکه روحانیون با مردم جامعه در تماس هستند، می توانند از طریق تریبون هایی که در دست دارند شکوه و اقتدار نظام را به جامعه و آحاد مردم منتقل کنند.
وی با بیان اینکه روحانیون نقش بسزایی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند اظهار داشت: در راس پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و شاگردان ایشان قرار داشتند که اغلب آنان روحانی بودند.
وی گفت: روحانیون و مبلغین دینی به عنوان یک قشر پیش رو در جامعه در مبارزه با نظام ستم شاهی نقش بسزایی داشتند و مردم نیز به تبعیت از آنها در این راه سهم بسیار دارند و پشت سر روحانیت در اکثر برنامه های پیش روی نظام و انقلاب اسلامی حضور داشتند.
حجت الاسلام فرجام افزود: روحانیون به عنوان هادی و هدایت کننده اقشار مختلف مردم در رسیدن به اهداف این نظام و انقلاب شریک و سهیم بودند.
وی اظهار داشت: در حال حاضر در استان های خراسان بیش از دو هزار مسجد و افزون بر 40 مدرسه علوم دینی اهل سنت با بیش از دو هزار طلبه اهل سنت مشغول فراگیری علوم مختلف دینی هستند.
در این همایش سه تن از علمای اهل سنت استان های خراسان شمالی، خراسان جنوبی و خراسان رضوی به تبیین دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی پرداختند.
شهرستان تربت جام در 165 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
7494 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.