ابراهیم نصری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت تعداد تخلفات سرعت غیرمجاز بطور میانگین شامل 9 صدم درصد از مجموع رفت و آمدهای خودرویی است در حالی که این رقم در مدت مشابه پارسال 14 صدم درصد بود.
وی ادامه داد: برخورد پلیس با رانندگان متخلف با سرعت 160 کیلومتر به بالا، عملکرد ستاد پیشگیری از وقوع تصادفات و عملکرد دادستانی در این زمینه از جمله عوامل کاهش تخلف سرعت غیرمجاز در جاده های خراسان رضوی هستند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: هم اینک 120 سامانه ثبت تخلف سرعت در جاده های این استان نصب شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 20 درصد بیشتر شده اند.
وی افزود: توسعه ابزار نظارتی هوشمند و فیزیکی از جمله نصب سامانه ثبت تخلف و حضور بیشتر پلیس در جاده ها از دیگر عوامل کاهش تخلف سرعت در جاده های خراسان رضوی است. مجموع اقدامات صورت گرفته موجب ارتقای فرهنگ ترافیک و رعایت بیشتر قوانین و مقررات در جاده ها شده است.
خراسان رضوی 20 هزار و 575 کیلومتر راه دارد که شش هزار و 422 کیلومتر آن بین شهری و 14 هزار و 152 کیلومتر آن راه روستایی است. با وجود سالانه 25 میلیون تردد در جاده های خراسان رضوی هر سال شش هزار تصادف دارای کروکی در آنها رخ می دهد.
3221/6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.