به گزارش ایرنا، علی رستمی روز یکشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان افزود: واحد های تولیدی و صنعتی علاوه بر اشتغالزایی پایدار و اصولی در رونق اقتصادی منطقه و همچنین ارز آوری مناسب نقش بسزایی دارند.
وی اظهار داشت: مسئولان دستگاههای اجرایی ذیربط باید با شناسایی ظرفیت ها و به کارگیری امکانات موجود در رفع مشکل واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان اهتمام بیشتری داشته باشند.
وی با بیان اینکه رویکرد اصلی دولت احیای واحدهای تولیدی و صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار و اصولی است گفت: همسو با تحقق این مهم دولت در قالب پرداخت تسهیلات و تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی و صنعتی اقدام های مطلوبی انجام داده است تا این واحدها به چرخه اقتصاد کشور بازگردند.
فرماندار ویژه تربت حیدریه افزود: با بازدیدهای میدانی صورت گرفته، مشکلات و دغدغه های صاحبان واحدهای تولیدی شهرستان شناسایی و طبق برنامه ریزی های انجام شده در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، در صدد احیا و رفع مشکل این واحدها هستیم.
رستمی ، بر لزوم اهتمام و همکاری بیشتر مسئولان دستگاههای اجرایی ذیربط برای رفع مشکل واحدهای تولیدی تاکید کرد و گفت: صیانت از اشتغال پایدار مهمترین هدف تشکیل جلسات ستاد تسهیل است که باید با بهره گیری از همه ظرفیتها ، برای حمایت از تولید ملی اقدام های موثرتر صورت گیرد.
شهرستان تربت حیدریه دارای سه شهرک صنعتی است که دو شهرک در تربت حیدریه و یک شهرک در بخش جلگه رخ این شهرستان واقع است.
از مجموع 68 کارگاه و واحد صنعتی فعال در منطقه تربت حیدریه، 26 واحد صنعتی در سه شهرک صنعتی یاد شده استقرار دارند.
از مجموع 102 واحد تولیدی موجود، 60 واحد فعال، 13 واحد نیمه فعال و 29 واحد نیز تعطیل هستند.
مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
7079/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.