دکتر ابراهیم خالقی روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی اهدای عضو در سبزوار افزود: اهدای عضو نیاز به فرهنگ سازی بیشتر دارد تا خانواده ‌های افراد دچار مرگ مغزی در صورت اطلاع از وضعیت بیماران واقع در لیست پیوند، راحت ‌تر اهدای عضو را قبول ‌کرده و جان افراد نیازمند پیوند عضو را نجات دهند.
وی اظهار داشت: به طور میانگین در کشور روزانه 10 بیمار نیازمند به پیوند عضو، قبل از اهدای عضو جان خود را از دست می دهند.
وی گفت: در سال گذشته سه هزار و 300 بیمار در انتظار دریافت عضو در استان خراسان رضوی جان خود را از دست دادند در حالی که سه هزار بیمار دچار مرگ مغزی وجود داشت که از این تعداد حدود 900 مورد به مرحله اهدای عضو رسید.
دکتر خالقی افزود: با وجود افزایش سه درصدی رضایت خانواده ‌ها برای اهدای عضو بیمار مرگ مغزی، فرهنگ ‌سازی در رسانه ‌ها به گسترش فعالیت ‌های انسان‌ دوستانه و زندگی ‌بخش در جامعه کمک می کند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز گفت: شاخص کشوری اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی به ازای هر یک میلیون نفر 11 و این میزان در سبزوار 26 می باشد که بیش از دو برابر میانگین کشوری است.
دکتر محمد نعمت شاهی افزود: واحد پیوند اعضا سال 1385 در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار شکل گرفت و تاکنون اعضای 99 بیمار مرگ مغزی در این شهرستان به 352 بیمار نیازمند اهدا شده است.
وی اظهار داشت: تاکنون 27 هزار کارت برای داوطلبان اهدای عضو در سبزوار صادر شده است.
وی گفت: افرادی که تمایل دارند به خانواده بزرگ اهدا کنندگان عضو بپیوندند می توانند به دانشگاه علوم پزشکی سبزوار یا سایت این دانشگاه مراجعه کنند.
دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با 6 بیمارستان تخصصی با 850 تخت مصوب، 28 مرکز بهداشتی درمانی و 55 داروخانه دولتی و خصوصی با 80 داروساز به 600 هزار نفر جمعیت شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داروزن در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می کند.
8145/7495 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.