استانداری خراسان رضوی روز پنجشنبه به نقل از شکوه میرزایی گزارش داد: براساس آخرین نتایج پایش کشوری فضای کسب و کار که اخیرا منتشر شد هم اینک خراسان رضوی با شاخص 6.01 رتبه چهارم کشور را در این زیمنه دارد. این میزان با توجه به رتبه هشتم خراسان رضوی در تابستان 1397 در کشور چهار پله بهبود یافته است.
وی افزود: همچنین با بررسی عوامل موثر مشخص شده که بی ثباتی وغیرقابل پیش بینی بودن قیمتها با شاخص 8.07 بیشترین تاثیر را بر تخریب فضای کسب و کار در خراسان رضوی داشته است. این شاخص در مقایسه چهار فصل گذشته با 17 درصد افت در صدر عوامل مخل کسب وکار در استان بود. با توجه به کنترل نسبی متغیر‌های کلان اقتصادی امیدواریم شاهد بهبود این شاخص در فصل جاری باشیم.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی ادامه داد: این استان باید در حوزه سرمایه ‌گذاری بخش انرژی فعالتر ظاهر شود. خراسان رضوی تابستان گذشته با مشکل تامین برق مواجه بود که در افت شاخص بهبود فضای کسب و کار نقش تعیین کننده‌ای داشت اما در پاییز امسال این شاخص با 30 درصد بهبود وضعیت مناسبی یافت.
وی همچنین بر لزوم کاهش کاغذبازی و توجه دستگاههای اجرایی به بهبود فرایند‌های اداری در بستر دولت الکترونیک تاکید و بیان کرد: موانع اداری حوزه کسب و کار پاییز امسال بیشترین افت را در مقایسه با تابستان گذشته نشان می دهد. دستگاههای دولیت می بایست همچنان در راستای اجرای 'قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار' در افزایش این شاخص تلاش کنند.
خراسان رضوی با پنج هزار و 616 واحد صنعتی فعال، سرمایه گذاری صنعتی 120 هزار میلیارد ریال و اشتغال حدود 185 هزار نفر در آنها از نظر تعداد واحدها و اشتغال پس از استانهای تهران و اصفهان رتبه سوم و از نظر میزان سرمایه گذاری رتبه ششم کشور را دارد.
8005/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.