عبدالرضا اخوان عبداللهیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین در این مدت 600 کیلومتر راه بین شهری با هزینه 16 هزار میلیارد ریال در خراسان رضوی ایجاد شده است.
وی ادامه داد: همچنین از ابتدای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تاکنون 111 کیلومتر آزادراه در خراسان رضوی ساخته شده و طی پنج سال اخیر نیز مطالعات ساخت 420 کیلومتر آزادراه دیگر صورت گرفته و به مرحله اجرایی رسیده است.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: هم اکنون ساخت آزادراه در حوزه شهرستانهای سبزوار، نیشابور، چناران، قوچان و مشهد در حال اجرا است که حدود 20 درصد پیشرفت اجرایی دارد. با اتمام ساخت آنها شاخص آزادراه در خراسان رضوی از میانگین کشوری فراتر خواهد رفت.
وی در ادامه همچنین اظهار داشت: امسال در حوزه راه سازی افزون بر سه هزار میلیارد ریال مطالبه برای پیمانکاران در خراسان رضوی ایجاد شده که هنوز اعتبارات آن خصیص نیافته اما بخشی از این مطالبات به صورت اوراق خزانه پرداخت شده است.
اخوان عبداللهیان افزود: افزایش قیمتها از یک سو و تنزیل اوراق خزانه از سوی دیگر شرایط دشواری برای پیمانکاران ایجاد کرده لذا این نگرانی وجود دارد که حضور پیمانکاران در مناقصات مربوط به پروژه ها کمرنگ شود.
خراسان رضوی 20 هزار و 575 کیلومتر راه دارد که شش هزار و 422 کیلومتر آن بین شهری و 14 هزار و 152 کیلومتر راه روستایی است.
7489/6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.