علی رسولیان روز چهارشنبه در نشست خبری پیرامون برگزاری سومین نمایشگاه 'بورس، بانک، بیمه و رفتارهای اقتصادی' در مشهد افزود: در دنیای امروز سرمایه گذاری ابزار اصلی برای توسعه، اشتغال و ایجاد رفاه برای مردم است و در صورتی که بتوان سرمایه های سرگردان را در جهت درست هدایت کرد، می توان گام بلندی در مسیر توسعه برداشت.
وی اظهار داشت: بازار سرمایه و بورس خراسان‌ رضوی تحت ‌الشعاع عملکرد بانکهاست اما تامین منابع مالی از طریق بانکها در کشور کافی نیست و باید این رویکرد تغییر کرده و به سوی بورس هدایت شود.
وی گفت: بورس و بیمه دو ظرفیت بزرگ برای سرمایه گذاری مردم هستند که در این زمینه با ایده آل ها فاصله داریم و این امر نتیجه بانک محور بودن اقتصاد کشور است.
رسولیان افزود: در شرایط کنونی تنها راه نجات اقتصاد کشور هدایت سرمایه های خرد به سوی بورس و بانک است.
وی اظهار داشت: با یک برنامه ریزی درست و استفاده از ظرفیت های استان می توان شاخص های رشد استان را ارتقا داد و از طریق برگزاری نمایشگاهی مانند نمایشگاه بورس و بانک و بیمه می توان مردم را با ظرفیت های استان بویژه مزیت های سرمایه گذاری در بورس و بیمه آشنا کرد.
رسولیان گفت: فقط دولت متولی سرمایه گذاری نیست، بخش خصوصی باید برای سرمایه گذاری وارد عمل شود، هرچند بوروکراسی اداری روند جذب سرمایه ها را قدری طولانی کرده اما تلاش شده است از طریق ایجاد ستادهای سرمایه گذاری و تدبیر و سایر ستادها، مسیرهای جذب سرمایه ها شفاف تر و آسان تر شود تا از بانک محور بودن به سوی بازار سرمایه و بورس حرکت کنیم.
مدیر امور نمایشگاهی شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد نیز در این نشست گفت: دو دوره قبلی نمایشگاه تخصصی 'بورس، بیمه، بانک و رفتارهای اقتصادی' در مشهد ضعیف برگزار شد و منجر به توسعه سرمایه گذاری در بورس استان نگردید که این نقیصه بزرگی برای این شرکت به شمار می رود.
محمد جواد محبی اظهار داشت: مشهد به عنوان دومین کلانشهر ایران با برخورداری از ظرفیت های فراوان برای توسعه اقتصادی، از سرمایه گذاری ها در بورس و بیمه عقب افتاده است و سرمایه گذاران این استان را ترک کرده اند.
وی بیان کرد: تلاش شده است با برنامه ریزی دقیق تر پیرامون برگزاری نمایشگاه 'بورس، بیمه، بانک و رفتارهای اقتصادی' و معرفی ظرفیت ها و بازار بورس و بیمه به اصناف بتوان دستاوردهای بیشتری در این حوزه داشت.
وی گفت: سومین نمایشگاه تخصصی 'بورس، بانک، بیمه و رفتارهای اقتصادی' از 16 تا 19 بهمن ماه امسال در قالب 75 غرفه با مشارکت شرکت های بیمه، سازمان اوراق بورس بهادار و بانکها در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار می شود.
مدیر امور نمایشگاهی شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد اظهار داشت: در این نمایشگاه کارگاه های مختلف برای اصناف، فعالان اقتصادی و علاقه مندان به سرمایه گذاری در بورس برگزار می شود تا با نحوه سرمایه گذاری، مزایا و نقش بورس در اقتصاد بیشتر آشنا شوند.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.