سرپرست گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی استان خراسان جنوبی گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی جدید به استان از عصر فردا درباره آبگرفتگی معابر و وقوع روان‌آب هشدار داد.

به گزارش ایلنا، جواد نخعی گفت: براساس اخطاریه جوی صادر شده، از فردا با نفوذ سامانه بارشی دیگری به استان ضمن وزش تند باد و گردو خاک (برخی نقاط کاهش دید افقی) افزایش ابر در منطقه، برای فردا عصر تا بعدازظهر پنج‌شنبه این هفته بارش باران با احتمال بارش برف در ارتفاعات و گاهی رعد وبرق پیش‌بینی می‌شود.

نخعی افزود:  شدت بارش‌ها در مناطق شمالی استان همچون شهرهای فردوس، سرایان، قاین، بشرویه ، طبس و زیرکوه سبب وقوع روان‌آب، آبگرفتگی معابر عمومی و تشکیل مه در مناطق کوهپایه‌ای خواهد شد.

وی در خصوص تغییرات دمایی گفت: از روز پنج‌شنبه تا اوایل هفته آینده روند تغییرات دما به طور محسوس کاهش می‌یابد و سرما و یخبندان شبانه در صبح شنبه هفته آینده به اوج خود خواهد رسید.

سرپرست گروه پیش‌بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی استان به شهروندان توصیه کرد: برای جلوگیری از هرگونه خسارت احتمالی اقدامات لازم صورت گیرد.

در شبانه روز گذشته خوسف با حداکثر دمای 18 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و سربیشه با حداقل دمای یک درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین شهر استان گزارش شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.