رضا اسماعیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی 292 روز گذشته امسال شهروندان مشهدی 31 روز هوای پاک را تجربه کرده اند. این رقم در مدت مشابه پارسال 12 روز بود.
وی ادامه داد: همچنین طی این مدت شمار روزهای هوای سالم در مشهد 225 روز ثبت شد که نسبت به مدت مشابه پارسال 14 روز بیشتر است.
مدیر مرکز پایش آلاینده ‌های زیست محیطی شهرداری مشهد گفت: همچنین شهروندان مشهدی از ابتدای امسال تاکنون 33 روز هوای ناسالم برای گروههای حساس و سه روز هوای ناسالم برای تمام افراد را پشت سر گذاشتند که نسبت به پارسال کاهش چشمگیری داشته است.
وی افزود: طی مدت مشابه پارسال تعداد روزهای هوای ناسالم در مشهد برای گروههای حساس 65 روز و شمار روزهای ناسالم برای تمام گروههای شهروندان چهار روز بود.
مدیر مرکز پایش آلاینده ‌های زیست محیطی شهرداری مشهد گفت: بر این اساس در مجموع کیفیت هوای این کلانشهر از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مشابه پارسال بهتر بوده است که توزیع سوخت استاندارد و عوامل طبیعی نظیر بارندگی از مهمترین عوامل آن محسوب می شود.
وی افزود: با توجه به اینکه در فصل زمستان 'پایداری هوا' بیشتر می‌شود و خودروها یکی از منابع اصلی آلودگی هوا هستند شهروندان مشهدی حتما نسبت به معاینه فنی و رفع نقص فنی خودروهای خود اقدام کنند.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.