فرشته سلجوقی روز دوشنبه در نشست کارگروه تخصصی زنان و خانواده خراسان رضوی افزود: طبق آماری که دستگاهها و سازمانهای استان تاکنون ارائه کرده اند پارسال 187 پست و امسال 221 پست مدیریتی در خراسان رضوی در اختیار بانوان قرار گرفته است.
وی ادامه داد: برای رسیدن به 30 درصدی که طبق قانون پیش بینی شده علاوه بر 9 درصد پارسال، امسال شش درصد و تا سال 1400 می بایست هر سال پنج درصد پستهای مدیرتی به زنان اختصاص یابد.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: ارزشهای بانوان ایرانی با زنان در دیگر کشورها قابل مقایسه نیست. بانوانی که برای حفاظت و دفاع از ارزشهای اسلامی و انقلاب فرزندان خود را به جبهه فرستادند.
علیرضا قامتی افزود: توسعه پایدار کشورها با حضور و نقش آفرینی بانوان محقق می شود. با فناوری، تجهیزات و محتوای آموزشی قدیمی نمی توان پاسخگوی نیازهای جامعه بود لذا در همه امور از جمله فرهنگی و آموزه های دینی باید متناسب با شرایط روز نوآوری ایجاد شود و به پیش رفت.
وی گفت: ظرفیتهای بسیاری در بخش بانوان و توانمندیهای آنها وجود دارد که نباید از آن غافل شد. مجمع مشورتی بانوان از جمله این ظرفیتها و موثر در مشارکت و پیشبرد اهداف حوزه بانوان است.
49.6 درصد از جمعیت شش میلیون و 434 هزار و 501 نفری خراسان رضوی را زنان تشکیل می دهند. همچنین نظام اداری در این استان شامل 106 دستگاه اجرایی با 152 هزار کارمند است. 51 درصد کارکنان این دستگاهها مرد و بقیه زن هستند.
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.