مجتبی مزروعی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون ارزش افزوده بخش کشاورزی در استان 15 درصد است در حالی که میانگین کشوری آن 10 درصد می باشد.
وی بیان کرد: این امر نشان می دهد اتکا به بخش کشاورزی در زمینه اقتصادی و اشتغال در این استان بیشتر است.
وی گفت: هم اکنون 23 درصد اشتغال این استان مربوط به بخش کشاورزی است در حالی که میانگین کشوری اشتغال در بخش کشاورزی 18،2 درصد است.
وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به بخش کشاورزی دارد، افزود: تجربه نشان داده است هرگونه توجه به بخش کشاورزی زمینه ساز تحول در کشور و رشد اقتصادی شده است.
مزروعی اظهار داشت: رشد و توسعه بخش کشاورزی یکی از شاخص های مهم توسعه محسوب می شود که استان خراسان رضوی از این نظر جزو استانهای توسعه یافته محسوب می شود.
وی تاکید کرد: توجه به توسعه بخش کشاورزی موجب می شود شاهد افزایش سودآوری اقتصادی برای روستاها و ماندگاری جمعیت روستایی و جلوگیری از مهاجرت باشیم.
دو میلیون و 138 هزار هکتار عرصه مستعد کشاورزی در خراسان رضوی وجود دارد.
363 هزار بهره بردار در بخش کشاورزی خراسان رضوی فعالیت دارند و حجم تولید سالانه انواع محصولات باغی، زراعی و دامی این استان هشت میلیون تن است.
سالانه یک میلیون و 200 هزار هکتار زمین در خراسان رضوی زیر کشت 83 نوع محصول می رود که 900 هزار هکتار از این سطح مربوط به زراعت و 300 هزار هکتار آن باغ است.
بخش کشاورزی 28 درصد اشتغال و 30 درصد صادرات غیرنفتی استان خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.
7496 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.