حمیدرضا نوری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای خرداد ماه امسال تاکنون هفت هزار تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان خراسانی به صورت تضمینی خریداری شده است. کل حجم خرید تضمینی کلزا پارسال چهار هزار و 680 تن بود.
وی قیمت پایه خرید تضمینی کلزا را با احتساب دو درصد ناخالصی و 10 درصد رطوبت 28 هزار و 665 ریال اعلام و بیان کرد: این محصول در قالب هزار و301 محموله به 14 مرکز و انبار تعاون روستایی به عنوان مباشران در سطح خراسان رضوی تحویل شده است.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی ارزش ریالی دانه های کلزا خریداری شده را افزون بر 194 میلیارد و 306 میلیون ریال ذکر و بیان کرد: تاکنون 57 درصد وجه محموله های خریداری شده به حساب کلزاکاران واریز شده است.
منبع تامین معیشت نیمی از جمعیت روستایی خراسان رضوی کشاورزی است. 363 هزار بهره بردار در بخش کشاورزی این استان فعالیت دارند. حجم تولید سالانه انواع محصولات باغی، زراعی و دامی خراسان رضوی هشت میلیون تن است. سالانه یک میلیون و 200 هزار هکتار زمین در این استان زیر کشت 83 نوع محصول می رود. 900 هزار هکتار از این سطح مربوط به زراعت و 300 هزار هکتار آن باغ است.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.