شهردار مشهد گفت: اولویت مدیریت‌شهری رفع تبعیض بین حاشیه و متن مشهد است.

به گزارش ایلنا از مشهد،  محمدرضا کلائی امروز در مراسم کلنگ زنی 2120 واحد مسکونی در منطقه کم برخوردار منطقه رسالت که با حضور نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه مشهد، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای‌شهر و مدیران شهری برگزار شد، افزود: اجرای اینگونه پروژه‌ها که ابتدا با هدف بستن حریم شهر و جلوگیری از توسعه حاشیه‌نشینی تنها با احداث واحدهای مسکونی انجام می شد، اما اکنون کاملتر شده و در کنار مقاوم‌سازی به تکامل رسیده و سرانه های خدماتی از جمله سرانه‌های آموزشی، بهداشتی، فرهنگی و اقتصادی را نیز در خود جای داده که الگوی مناسبی در حاشیه شهر است.

وی اضافه کرد: شهر مشهد به دلیل عناصری همچون ترافیک، مباحث کالبدی و تکنولوژیک به متن و حاشیه تبدیل شده که اکنون گسترده شده و اگر این مناطق را حاشیه و متن می‌دانیم به این دلیل است که گفت‌وگوی این دو محدوده با هم قطع شده است.

وی با بیان اینکه می‌خواهیم گفتگوی میان متن و حاشیه را برقرار کنیم، اظهار کرد: به‌دنبال این هستیم با برقراری گفتگوی میان محلات مناطق حاشیه و متن به ساکنان محلات حاشیه نشین عزت نفس بدهیم و کاربری‌هایی را در این محدوده‌ها تعریف کنیم که رفت و آمد در این مناطق ایجاد کرده و به افراد حس تعلق ببخشد و به دنبال آن گفتگو برقرار شود.

کلائی ادامه داد: کاربری‌ها و پروژه‌هایی در شهر اجرا شده مانند صد متری که شهر را به دو قسمت حاشیه و متن تقسیم کرده لذا این محدوده به پروژه‌ها و برنامه‌ریزی هایی نیاز دارد که مانند چسب زخم عمل کرده و این دو محدوده را به متصل کنند.

شهردار مشهد تصریح کرد: البته باید به این نکته توجه داشته باشیم که شهرداری به تنهایی نمی‌تواند اینکار را انجام دهد و همه دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی باید هر کدام گوشه‌ای از کار را بگیرند .

وی با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های ما دراین دوره مدیریت شهری توسعه گفتگو میان حاشیه و متن است، گفت: برای تحقق این موضوع در اجرای پروژه‌ها به ویژه پروژه های بزرگ مقیاس نگاهی نیز به حاشیه شهر و مناطق کم برخوردار خواهیم داشت.

کلائی افزود: تاکید می‌کنم بدون تردید اولویت اول مدیریت‌شهری ایجاد نظم و رونق اقتصادی در شهر با رفع تبعیض حاشیه و متن است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.