فرمانده نیروی انتظامی گفت: ناجا اجازه نمی‌دهد حوادثی چون حادثه دانشگاه علوم‌وتحقیقات و واژگونی اتوبوس به یک بحران تبدیل شود.

به گزارش ایلنا، سردار حسین اشتری در جلسه‌ای در فرماندهی انتظامی استان خراسان رضوی افزود: دشمنان 40 سال است در حال موج‌سواری روی این‌گونه حوادث هستند. باید موضوع کارشناسی شود و اگر کوتاهی از سوی دستگاهی صورت گرفته باید پاسخگو باشند. نیروی انتظامی همواره آمادگی لازم برای برخورد با هرگونه اخلال را داشته و دارد، هر چند دشمنان ما همواره به دنبال تزریق ناامنی به کشور هستند.

فرمانده ناجا با اشاره به شرفیابی فرماندهان و معاونان ارشد ناجا خدمت رهبر انقلاب طی چند روز گذشته، گفت: معظم‌له بر لزوم آمادگی هرچه بیشتر نیروی انتظامی برای انجام مأموریت‌ها تأکید داشتند.

سردار اشتری با بیان اینکه دشمن به هر بهانه‌ای به دنبال برهم زدن امنیت و آرامش کشور است، افزود: 40 سال است دشمن برنامه‌های خود را در راستای تغییر در ریل انقلاب گذاشته ولی با هوشیاری مردم و به برکت خون شهدا و هدایت‌های رهبر انقلاب هرگز نتوانسته به اهداف خود دست یابد.

سردار اشتری، استان خراسان رضوی را متفاوت‌تر از همه استان‌ها دانست و اظهار داشت: در این استان به‌دلیل حجم عظیم تردد زائران، امنیت نباید خدشه‌دار شود، از سویی با توجه به اینکه یک استان مرزی است باید مرزهای آن نیز امن و تقویت شود.

فرمانده ناجا به فتنه‌های دشمن در سال‌های مختلف اشاره کرد و گفت: سال 78 یک فتنه وجود داشت و سال 88 فتنه‌ها عمیق‌تر و سال 96 اوج فتنه‌ها صورت گرفت، ولی نیروی انتظامی جلوتر از فتنه‌ها عمل کرد و موفق شد بسیاری از توطئه‌ها را پیش دستانه نقش بر آب کند.

فرمانده ناجا در جمع کارکنان فرماندهی انتظامی خراسان رضوی نیز گفت: نیروی انتظامی هرگز اجازه نمی‌دهد در مرز، مرکز شهرها و روستاها به حریم و حقوق مردم تعدی شود و تاکنون نیز با اقتدار و عالمانه با این موضوعات برخورد مناسب داشته است.

سردار اشتری بر لزوم آمادگی مقابل هر توطئه تاکید کرد و افزود: آمادگی ما به شکست و مایوس شدن دشمن از ضربه به کشور منجر شده، حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال می‌تواند مشتی بر یاوه گویی‌های آمریکا باشد.

وی ادامه داد: همه شاهدیم دشمنی که برای کشور ما خط و نشان می‌کشید امروز با خفت و خواری و به‌صورت مخفیانه به منطقه سفر می‌کند، هیچ ذلتی برای رئیس یک دولت بالاتر از این نیست که به‌طور کاملا مخفیانه و به نحوی‌که هیچ مقام دولتی به استقبال او نرود، وارد یک کشور شود.

وی با بیان اینکه امروز برخی مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد و این موضوع منجر به فشار به قشری از مردم شده، افزود: مسئولان در تلاش هستند این‌گونه مشکلات را برطرف کنند.

فرمانده ناجا امروز در حاشیه پنجمین دوره مراسم دانش‌آموختگی مرزبانی و دریابانی آموزشگاه علمی تخصصی ثامن‌الائمه(ع) نیروی انتظامی در مشهد، افزود: جرایم در فضای مجازی نسبت به سال گذشته 80 درصد افزایش داشته است.

سردار اشتری گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته تلاش می‌کنیم تا پایان سال 98 همه شهرهای بالای 100 هزار نفر جمعیت، دارای پلیس فتا باشند.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در 146 شهرستان و مرکز استان، پلیس فتا فعالیت می‌کند و امیدواریم با تامین اعتبار لازم از سوی دولت بتوانیم در سایر شهرها نیز پلیس فتا را راه‌اندازی کنیم.

فرمانده ناجا درباره تجهیزات واگذار شده نیز گفت: برخی تجهیزات در مرز توسط وزارت‌دفاع به نیروی انتظامی اختصاص داده شده ولی بخش اعظمی از آن باقی‌مانده که امیدواریم دولت و مجلس این تجهیزات را در اختیار وزارت دفاع قرار دهند تا این وزارتخانه نیز تجهیزات را در اختیار نیروی انتظامی قرار دهد.

سردار اشتری افزود: جلسات متعدد در ستاد کل و وزارت دفاع برگزار شده و امیدواریم هر چه سریعتر نسبت به تامین تجهیزات مورد نیاز ناجا برای انجام بهتر ماموریت‌ها اقدام شود.

وی همچنین در پنجمین مراسم دانش آموختگی فراگیران آموزشگاه‌های علمی و تخصصی ثامن‌الائمه(ع) ناجا در مشهد اظهار کرد: این ایام یادآور حضور مردم آگاه و با بصیرت در 9 دی‌ماه سال 88 است که روز بصیرت و ولایت‌پذیری نام‌گذاری شده است. همه شاهد بودیم، دشمنان با برنامه‌ریزی‌های از قبل طراحی شده درصدد بودند شیرینی حضور پرشور مردم در انتخابات را با عنوان تقلب به کام آنها تلخ و ارزش های انقلاب را از مسیر خود منحرف سازند.

سردار اشتری ادامه داد: با هوشیاری و بصیرت به یادماندنی این ملت اعم از زنان، مردان، جوانان و سالخوردگان، دشمنان نتوانستند به اهداف شوم خود دست یابند و حماسه 9 دی در تاریخ ایران ماندگار شد.

فرمانده ناجا این روز را روز میثاق با ولایت و پاسداری از ارزش‌ها عنوان کرد و گفت: امروز افتخار ما و همه کارکنان ناجا این است که حافظ جان، مال و ناموس مردم هستیم و باید با تلاش‌مان بتوانیم این مهم را پاسداری کنیم.

سردار اشتری به حضور مرزبانان ایران در 8 هزار و 755 کیلومتر مرز آبی و خشکی اشاره کرد و افزود: کارکنان مرزبانی با توسل به ائمه(ع) و دیدن آموزش‌های کافی در این مرزها مستقر هستند و برای امنیت و حراست از مرزهای کشور تلاش می‌کنند.

وی، وجود امنیت و آرامش در کشور را مدیون خون شهدا، هدایت‌های رهبر انقلاب و آگاهی مردم دانست و اظهار داشت: همچنین مدیون مرزبانان و جان برکفانی که برای حفظ و حراست از مرزها تلاش می‌کنند هستیم.

فرمانده نیروی انتظامی به محاصره برجک مرزبانی توسط اشرار مسلح در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: زمانی که اشرار به برجک مرزبانی حمله کردند طبق آمار و اطلاعات موجود بیش از 27 نفر بودند در حالی‌که تعداد نیروهای ما چهار نفر بودند که 2 نفر آنها به درجه رفیع شهادت نائل شدند و 2 نفر دیگر جانانه، مردانه و شجاعانه توانستند طوری عمل کنند که اشرار متواری شوند.

وی، دلیل موفقیت 2 نفر در مقابل بیش از 27 نفر را توکل به خدا و دیدن آموزش‌های لازم، آمادگی و اعتماد به نفس این عزیزان دانست و افزود: هر جا با توکل به خدا، اشراف اطلاعاتی، اقتدار، اعتقاد و پیروی از فرماندهان شجاع ظاهر شدیم توانستیم موفق، پرافتخار و سربلند و پیروز باشیم.

اجرای سناریوی حمله اشرار و دفاع مرزبانان در میدان صبحگاه و مراسم رژه نیروهای نظامی و انتظامی از دیگر برنامه های سفر فرمانده ناجا به مشهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.