محمودرضا فرزانه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس پرداخت غرامت سال زراعی 97-96 بخش زراعت، دام و طیور خراسان رضوی به میزان 180 میلیارد ریال محقق شد.
وی ادامه داد: سایر غرامتهای باقی مانده مربوط به بخش باغهای خراسان رضوی نیز به میزان حدود 100 میلیارد ریال در مسیر پرداخت است.
مدیر گروه خدمات بیمه محصولات بانک کشاورزی همچنین گفت: محدودیتهای اعتباری صندوق بیمه کشاورزی برطرف شده و غرامت زارعان با سرعت پرداخت می شود.
وی افزود: سال زراعی 98-97 شرایط استثنائی برای تعرفه های بیمه کشاورزی در استان اعلام شده است. شهرستانی شدن تعرفه ها و متناسب شدن با خطرپذیری هر منطقه، مبالغ حق بیمه را در برخی از شهرستانها تا 80 درصد نسبت به پارسال کاهش داده است.
او ادامه داد: حذف پوشش و درصد مربوط به پیشرفت عملیات زراعی نیز مبالغ غرامت را در سال زراعی جدید و در صورت بروز خسارت مشابه تا سه برابر افزایش می دهد.
فرزانه گفت: با توجه به تمدید مهلت بیمه گری تا پایان دی ماه جاری از تولیدکنندگان بخش کشاورزی دعوت می شود تا قبل از وقوع هرگونه خسارت منجر به توقف عملیات بیمه گری، برای پوشش بیمه ای محصولات خود اقدام کنند.
درآمد سالانه بخش کشاورزی خراسان رضوی 13 هزار و 223 میلیارد تومان است. 363 هزار بهره بردار در بخش کشاورزی این استان فعالیت دارند. حجم تولید سالانه انواع محصولات باغی، زراعی و دامی در خراسان رضوی هشت میلیون تن است. سالانه یک میلیون و 200 هزار هکتار زمین در این استان زیر کشت 83 نوع محصول می رود. بخش کشاورزی 28 درصد اشتغال و 30 درصد صادرات غیرنفتی خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.